Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Svensk iværksætter ødegård for 25 000 -(pr andel) er du frisk?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Århus C
Tilmeldt 15. Feb 10
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg har fundet en svensk ødegård til salg for kun 99 000 kr. Den ligger på en grund der er 6500 m2 ned til en sø. Området Värmland ligger 4 timers kørsel fra Göteborg og 2 timer fra Oslo. 

Området er kendt for sin tætte bestand af elge og op til gården ser man ofte vildt. Naturen er enestående og i nærheden finder man også en 6 km. lang sø hvor området ligner man befinder sig i Canada. 

Man kan fiske laks i en elv i nærområdet og et fiskekort koster 450 kr. til 70 søer. Der er også mulighed for jagt. 

Det er fastlandsklima med sne om vinteren og spejlblanke søer om sommeren uden vind. Der er forresten heller ikke lang afstand til skisportsstedet Sälen. 

Jeg tænker.

Kan jeg finde 10 aminoer der hver vil skyde 25 000 kr. i projektet? Med 25 000 kr. vil du få 1 mdr. til rådighed hvert år i ødegården. 

Her er lidt billeder. Lad os tage en lille debat og se om nogle er friske på det. 

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan er det med jagtretten? 

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Iværksætter Madsen:

Kan jeg finde 10 aminoer der hver vil skyde 25 000 kr. i projektet? Med 25 000 kr. vil du få 1 mdr. til rådighed hvert år i ødegården. 

Det er 250.000 gården koster kun 99.000 skal resten bruges på forbedringer?

10 aminoer hvad skal de sidste 2 måneder bruges til?

Fra Århus C
Tilmeldt 15. Feb 10
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Der står at den ligger i et område med rig mulighed for jagt og fiskeri. Jeg skal snakke med sælger i morgen igen og kan lige høre. Du tænker på om det er lovligt at jage på selve grunden? Skal nok lige forhøre mig.

Altså, den koster jo 99 000 ,- og han vurderede at for ca. 100 000 kr. ville man komme rigtigt langt med en renovering. Så 25 000 kr. pr. andel burde dække køb + renovering og resterende 50 000 kr. til uforudsete omkostninger. Finder jeg nogle som er klar på at købe det med mig så vil en ekspert jo selvfølgelig vurdere det nøjagtige beløb for en renovering.

Man betaler 1% i skat årligt af vurderingssummen i Sverige. Dette er et småbeløb sagde han.

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Iværksætter Madsen:
Altså, den koster jo 99 000 ,- og han vurderede at for ca. 100 000 kr. ville man komme rigtigt langt med en renovering.

Først og fremmest et rigtig lækkert område.

Nu har jeg jo ikke set billeder af huset indeni, men at dømme fra standen udvendigt set, så tror jeg altså desværre ikke at man kommer ret langt hvad renovering angår for 100.000,00, med mindre man kan, og er indstillet på, at lave en masse selv.

Vi købte hus her i Skåne sidste år, som vi pt. er ved at renovere, og det kommer altså til at stå os i 1.100.000,00 sek. for renoveringen alene. Og jeg vil skyde på at det trods alt har været lidt bedre i stand end dette. Her er et billede af vores til sammenligning:

Det er absolut ikke for at være lyseslukker, for jeg synes at det er en super fed idé. Og aner som sagt ikke hvordan det ser ud indvendigt, men det udvendige plejer dog som regel at give et nogenlunde prej om den indvendige stand også. Så mit umiddelbare bud er altså at det ville koste langt mere end 100.000 at renovere (det får du jo ikke engang et nyt tag for, og ud fra billederne at dømme kunne det trænge til en udskifting).

Dertil tager det jo noget tid og en hulens masse energi med renovering også, især hvis man ikke selv har mulighed for at være tilstede og holde opsyn med projektet, mens det står på. Nu får vores selvfølgelig den helt store tur, og det er jo ikke sikkert at det behøver at være så gennemført, hvis det blot er et sted man skal opholde sig en måneds tid om året. Men blot for lige at give et realistisk fingerprej om, hvad den slags nemt kan komme til at stå i.

Beslutter I Jer for at arbejde videre med projektet, kan jeg dog anbefale Jer at få en såkaldt "besiktningsman" ud for at kigge på huset inden køb. De vil gå det hele igennem og give Jer en udførlig rapport over hvad som bør laves. Vi brugte Eminenta da vi købte vores hus, og dem var vi rigtig godt tilfredse med. 

Held og lykke med projektet, og spørg endelig hvis der er noget I gerne vil vide om de svenske forhold ift. huskøb og renovering, jeg har været hele møllen igennem snart.

De bedste hilsener

Amaris

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Super fed idé! Jeg har altid drømt om at bo på landet i Sverige. Fantastisk natur!!! Det må vente nogle år.

Håber det bedste for dig og din idé Madsen! 

Fra Århus C
Tilmeldt 15. Feb 10
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret Amaris :)

Jeg kan godt se hvor du vil hen hvad angår renoveringen - for renoveres det skal den. 

Jeg har en fortid som tømrer og meningen er at jeg fra 15. juni vil tage derop med nogle venner i et par måneder og bruge tiden på at renovere huset på egen hånd. Vi vil prøve at bevare så meget af det originale som muligt. 

Sammen med de som køber andelene skal retningslinjerne for renoveringen selvfølgelig udarbejdes så alle ved hvor projektet skal føres hen. 

Jeg postede dette indlæg for at se om nogle ville være interesserede i at være med i projektet. Det ser ikke helt sådan ud så måske det bare bliver mit og vennernes projekt :) 

Og ja - kan godt se at der er væsentligt forskel fra jeres beløb til det listede beløb på 100 000 kr. her, men der er tænkt at alt bliver ordnet på "egen hånd" og på vores snedkerværksted kan vi selv lave eventuelle vinduer, døre, køkken osv som skal laves i træ. 

Kan være jeg kontakter dig hvis projektet ser ud til at blive en virklighed og i hvert fald tak for tilbuddet om hjælp.

Hilsen Madsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Madsen.

Ja det er jo unægteligt en del man kan trække fra regningen, hvis man kan lave det selv. Dertil kommer at I i så fald også slipper for besværet, med at finde et seriøst firma der rent faktisk vil tjene penge. Tro det eller ej, men det tog os præcist et år på dagen næsten, før vi fandt nogen som gad at svare tilbage, var seriøse, gad lave alle de ting der skulle laves etc. Vil næsten skyde på at vi har været mindst halvdelen af alle Skånes Totalentreprise firmaer igennem (plus et par danske), før det endelig lykkedes.

Men det lyder som et super hyggeligt projekt, hvis det er noget man kan gå og hygge sig med hen over sommeren med et par venner.

Da vi købte vores, var vi egentlig enige om at vi absolut ikke skulle have noget der skulle renoveres. Men alle de andre steder vi kiggede på, havde på ingen måder omgivelser der kunne måle sig med dem hvor vi bor nu. Og vi blev så enige om, at huset kan man jo altid ændre på, men ikke omgivelserne. Og det samme må jo siges at være tilfældet med stedet du har fundet her. Det har absolut potentiale til at blive super fedt.

Så vil da ønske Jer al mulig held og lykke med projektet. Det er altså en fed afveksling, pludselig at have elge og vildsvin rendende i baghaven, hvis man da er til den slags =)

~ Amaris

Fra København
Tilmeldt 25. Nov 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian 

Fik du nogensinde gang i dette projekt? 

Mh Christina 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)