Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det muligt at tage patent på App ?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten,

Prisen for at patentere er  - generelt - fra DKK 30.000 og opefter.

Patentmyndigheden tager alene DKK 3000 for at behandle en patentsag, og skattevæsenet kræver 25 % moms af vores honorar, hvor vi tager DKK 1000 + moms pr. time.

Det afhænger af patent sagens tekniske kompleksitet, men gode tegninger og beskrivelser kan i reglen billiggøre processen.

Men skriv mere til mig på info@ludvigsenpatent.dk, da det selvsagt er en dårlig ide

at offentliggøre en ide, da den så ikke lever op til nyhedskravet længere.

God Weekend

Mogens Ludvigsen, LudvigsenPatent www.eneret.dk

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mogens,

Tak for informationen. Umiddelbart lyder det som om, at du ligger i den betalelige ende af skalaen.

Jeg vil helt klart have dig i tankerne, hvis jeg skulle få brug for patent-rådgivning eller støde på nogen, som har brug for det.

SmileCarsten

 

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten,

Tak for din kommentar - patent på Apps er forment et nyt område, hvor der med gode teknologier kan tjenes penge; såvidt jeg husker koster Garmins app til iPhone 800 kr..

Med Patent - lig hilsen

Mogens Ludvigsen

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo tak, men jeg vil nok kontakte LudvigsenPatent, www.eneret.dk da de har erfaring med at patentere software herunder Apps.

Fra Valby
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 390
Fra  Workflow Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg for et par år siden udvilkede en software, gav min advokat disse informationer:

• Det er kun muligt at patentere software hvis den pågældende software har kontakt til fysiske enheder såsom robotarme, køretøjer og lign.

• Software er beskyttet at loven om ophavsret - i Danmark.

• Det er muligt at søge patent på software i USA, men behandlingstiden er op til 5 år og i den periode er alle oplysninger om programmet offentilg tilgængelige pga muligheden for indsigelser fra 3.part.

Derfor undre det mig at det skulle være så let at patentere en App!?

Der er i øvrigt en lignende debat på Ingenørens hjemmeside her

/Brian

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian,

Ophavsretten beskytter korrekt kildekoden, men med et patent  - korrekt og godt udformet - kan vi, www.eneret.dk udfærdige et mere dækkende (og bredt) patentkrav på softwaren, som er helt uafhængig af det valgte software implementeringssprog (Java, PHP, C, C++, C# osv).

Det er derfor, at vi anbefaler et patent på en App/software, da vi vurderer, at det håndhævelsesmæssigt er stærkere end at 'forlade sig alene på' ophavsretten på den specifikke kildekode.

Det er formentlig med et lignende argument, at Nokia, Micro Soft, Ericsson/Sony, Apple Google, Philips rent faktisk  - og i praksis - anvender patenter til at beskytte Deres software relaterede opfindelser.

God Påske

Mogens Ludvigsen, LudvigsenPatent

 

Fra Valby
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 390
Fra  Workflow Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mogens.

Tak for info.

Næste gang jeg har brug for hjælp ifm patenter, ved jeg hvem jeg skal kontakte :-)

God Påske retur!

Vh Brian

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Apr 10
Indlæg ialt: 24
Fra  App Media ApS Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ilhan

Forstår godt dine tanker ift dette.

Det er dog ikke muligt ud fra det jeg har undersøgt.

Det vil være det samme som at tage patent på en Webside ide som en hjemmeside med opskrifter eller noget i den stil.

Hvis der er nogen der udvikler en app der er en tro kopi af din, er der nok noget at gøre ift. copyright, men du kan ikke søge et patent på en app.

 

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hi Sansir,

Sorry to write:

Pladder og vrøvl, apps som sw software implementeret opfindelse kan alteå sagtens patenteres for såvidt appen løser et teknisk problem på en tilsvarende teknisk måde.

Læs om software og apps på www.eneret.dk

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)