Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO </blockquote> eller <p> med <b><i>?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan I:
Der bliver sagt, at H1 er vigtigt - og at de EFTERFØLGENDE tags, hvad enten det er  H2, H3, P, eller andre, ikke har den store betydning.
Nu siger du at det ikke har den store betydning :) hvilket vil sige at der er noget betydning i hvilke tags man bruger hvor.

Og jeg mener som sagt også at det har en betydning hvilke tags man bruger hvor. ikke kun i forhold til SEO men også i forhold til fortolkning og ikke mindst hvordan brugere læser tekst :)

Allan I:
Det interessante spørgsmål er så stadig, om Blockquote rangerer laverere en f.eks. P?
Ja det er et godt spørgsmål, og jeg ved det faktisk ikke på nuværende tidspunkt. Det er noget jeg må teste først.

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:

Nu siger du at det ikke har den store betydning :) hvilket vil sige at der er noget betydning i hvilke tags man bruger hvor.

Nej, jeg siger, at H1 har en meget stor betydning - set i forhold til SEO.

KTJ-Media.dk:

... ikke kun i forhold til SEO men også i forhold til fortolkning og ikke mindst hvordan brugere læser tekst

Dette forstår jeg ikke? 

Brugeren aner jo ikke, hvilke tags der er brugt. Du kan jo sagtens stille en tekst flot op, med overskrift, brødtekst, citater og afsnit - i forskellige størrelser og udseende, udelukkende ved at bruge P-tags, men hvor de så er stylet med CSS.

Men spørgsmålet var jo i forhold til SEO, og hvis man skal tage SEOmoz' ord for gode varer, så bør man primært benytte H1-tags og P-tags, og for så vidt muligt undgå H2, H3 og H4.

 

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan I:

KTJ-Media.dk:

Nu siger du at det ikke har den store betydning :) hvilket vil sige at der er noget betydning i hvilke tags man bruger hvor.

Nej, jeg siger, at H1 har en meget stor betydning - set i forhold til SEO.

Her har du skrevet "og at de EFTERFØLGENDE tags, hvad enten det er  H2, H3, P, eller andre, ikke har den store betydning." Og det er det jeg svare på :)

Allan I:

KTJ-Media.dk:

... ikke kun i forhold til SEO men også i forhold til fortolkning og ikke mindst hvordan brugere læser tekst

Dette forstår jeg ikke? 

Brugeren aner jo ikke, hvilke tags der er brugt. Du kan jo sagtens stille en tekst flot op, med overskrift, brødtekst, citater og afsnit - i forskellige størrelser og udseende, udelukkende ved at bruge P-tags, men hvor de så er stylet med CSS.

Jep, men du skal ikke se på ting som at man kan style og gøre ved, når vi snakker html. Det har intet med sagen at gøre. Google læser som udgangspunkt HTML kode, og ud fra det danner sig et billede af hvad din side omhandler, hvad du mener er vigtigt, hvad der er overskrifter, hvor der er linjeskift, nyt afsnit, links, fremhævninger af den ene eller den anden art etc.

Ud fra det tror jeg også på at Google kan danne sig et billede af hvor brugervenligt og nemt det er at læse en given tekst, hvilket jeg mener spiller en rolle i forhold til bedre placeringer, og dermed har brugervenligheden i HTML koden (Det brugerne ser uden CSS) også indflydelse på din SEO.

Så du skal ikke kigge på CSS, men se på hvad er det Brugerne ser hvis ikke der er alt det her css på teksten.
For Google virker det jo ikke ret brugervenligt at en større tekst udelukkende har h1, det virker heller ikke så godt på SEO. Og samtidig er det jo heller ikke så brugervenligt at al tekst udelukkende er med fed, afsnit eller måske slet ikke bruger nogen tags i en større tekst, så teksten bare er en stor klump.

Jeg mener brugervenlighed over for brugerne og SEO går hånd i hånd.

Så det har skam noget med SEO at gøre :)

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Glemte lige

Allan I:
hvis man skal tage SEOmoz' ord for gode varer, så bør man primært benytte H1-tags og P-tags, og for så vidt muligt undgå H2, H3 og H4.
Ja jeg mener heller ikke at der er nogen værdi i h3,h4,h5,h6. Men h1 og h2 mener jeg dog der er noget værdi i.

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:

Ud fra det tror jeg også på at Google kan danne sig et billede af hvor brugervenligt og nemt det er at læse en given tekst, hvilket jeg mener spiller en rolle i forhold til bedre placeringer, og dermed har brugervenligheden i HTML koden (Det brugerne ser uden CSS) også indflydelse på din SEO.

Så du skal ikke kigge på CSS, men se på hvad er det Brugerne ser hvis ikke der er alt det her css på teksten.
For Google virker det jo ikke ret brugervenligt at en større tekst udelukkende har h1, det virker heller ikke så godt på SEO. Og samtidig er det jo heller ikke så brugervenligt at al tekst udelukkende er med fed, afsnit eller måske slet ikke bruger nogen tags i en større tekst, så teksten bare er en stor klump.

Jeg tror altså vi taler meget forbi hinanden.

Jeg taler ikke om at lave en stor klump tekst med H1.

Jeg taler om at sætte en tekst pænt op.

Du kan jo godt lave nedenstående - udelukkende med H1-tags og P-tags: (og enten lave ren HTLM til styling eller også CSS.)

Overskrift

Brødtekst

Afsnit

Afsnit

Og selvom du bruger CSS til stylingen, så går jeg ud fra at Google godt kan læse, hvad der er lagt vægt på - f.eks. ved brugen af FED og KURSIV - også selvom der er brugt CSS til stylingen.

Jeg er dog ikke sikker - det er ren spekulation fra min side, men umiddelbart lyder det jo plausibelt, specielt når man ved, at Google i forvejen læser CSS, bl.a. for at kunne straffe Black hat SEO etc.

Så vi har stadig 2 åbne spørgsmål:

Får man ekstra SEO-værdi ud af at bruge H2 i stedet for P?

Og rangerer Blockquotes lavere end P? (i forbindelse med SEO)

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan I:

Jeg tror altså vi taler meget forbi hinanden.

Jeg taler ikke om at lave en stor klump tekst med H1.

Jeg taler om at sætte en tekst pænt op.

Ja det snakker jeg også om, du begynder så bare at snakke om CSS, hvilket jeg ikke mener hører hjemme i en sådan diskussion om html tags.

Allan I:
Og selvom du bruger CSS til stylingen, så går jeg ud fra at Google godt kan læse, hvad der er lagt vægt på - f.eks. ved brugen af FED og KURSIV - også selvom der er brugt CSS til stylingen.
Ja selvfølgelig kan de da læse CSS og mange andre ting, men jeg snakker om html, og hvordan man bør gøre som udgangspunkt.

Efterfølgende kan du jo style som du lyster, bare html formateringen af teksten er i orden. Det er jo udgangspunktet (HTML) jeg snakker om, det Google møder først, Det Google som udgangspunkt læser som standard etc.

Ikke at Google godt kan læse CSS, og at de godt kan forstå det meste af den CSS og ud fra det se hvad man lægger vægt på. For ja det kan de helt sikkert, men bruger du de korrekte tags i dine tekster, ja så vil det få en langt mere positiv effekt, end hvis du styler og prøver at vise hvad der er vigtigt med CSS.

Det passer og jeg ved det fordi jeg for nyligt har lavet en SEO analyse for en virksomhed, som blandt andet, udelukkende brugte p, spans og css til deres tekster, hvorefter de startede med at implementere korrekt formatering af deres tekster på produkterne (som jeg anbefalede). og efter en uge havde de på de produkter de havde nået at implementere det på. Forhøjet deres søgeords synlighed med 9%. Dette tal bliver ved med at vokse dag for dag. Nogle søgeord hoppede endda fra plads 200+ til side 1 og 2 på Google.

Allan I:
Får man ekstra SEO-værdi ud af at bruge H2 i stedet for P?
Det kommer jo an på situationen, mænden af tekst osv.

MVH Kim

Nå nu skal jeg altså arbejde.. det tager jo tid det her amino noget :)

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:

BZR:

Det spiller ingen rolle hvilket HTML-tag du bruger til formålet.

"H2/H3/H4/Hx - Even lower in importance than the H1, our recommendation is to apply only if required. These tags appears to carry little to no SEO value."

Sorry, men det passer simpelthen ikke at det er lige meget hvilke tags man bruger i forhold til korrekt formatering af tekst.

Først og fremmest fordi jeg har set bedre placeringer på søgeord, bare ved at man laver disse formateringer rigtigt. Et eksempel er en god gammeldags Dandomain shop, der er i mange tilfælde ikke h1, h2 eller andre tags af den type på et produkt. Men så snart man ændre en overskrift til at være en reel overskrift altså h1, ja så kommer den givende side højere op. Det har jeg senest set ske for bare et par uger siden.

 

Yes Efter råd herinde med bl.a. H1, H2 m.m. Fik jeg indekseret "alle" mine sider i Google løbet af max, 2 døgn.

Ib Abildgaard

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 03:48
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:

Nu er du jo tekstforfatter, du ville jo også formaterer teksten korrekt ikke? altså jeg mener fx når der skal være linjeskift laver du et linjeskift og når der skal være nyt afsnit laver du et nyt afsnit.

MVH Kim

Vi er slet ikke uenige og det synes jeg Allan har understreget ganske fint på mine vegne. Derfor vil jeg ikke dykke længere ned i noget, der mest af alt minder om en misforståelse.

Han spørger om tags ud over <H1> har nogen relevans, og her refererer jeg blot til SEOmoz, som skriver, at tags efter <H1> ikke ser ud til at have relevans i forhold til SEO.

Jeg leverer selv mine tekster efter følgende opskrift:

Teksten omhandler: Farfars handsker

Title: Farfars handsker – USP/CTA

Meta description: Farfars handsker - USP/CTA.

Meta keywords: farfars, handsker, andre, relevante, keywords

<h1>: Farfars handsker - USP

Tekst:

<h2>: Hvad der nu fænger 

Tekst:

Opskriften ovenfor er omsat til praksis på min side, fly til London, hvor jeg har sat teksten op efter ovenstående opskrift.

Håber det er svar nok på dit spørgsmål. 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 08:11
Hvor mange stjerner giver du? :

BZR:

Teksten omhandler: Farfars handsker

Title: Farfars handsker – USP/CTA

Meta description: Farfars handsker - USP/CTA.

Meta keywords: farfars, handsker, andre, relevante, keywords

<h1>: Farfars handsker - USP

Tekst:

<h2>: Hvad der nu fænger 

Tekst:

Opskriften ovenfor er omsat til praksis på min side, fly til London, hvor jeg har sat teksten op efter ovenstående opskrift.

Håber det er svar nok på dit spørgsmål. 

Jep det var det ;)

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)