Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Placering af IP adresser

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 381
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

 

Jeg har et kort spørgsmål om ip adresser som jeg håber i kan hjælpe med.

Jeg ved at man kan spore en ip addresse til en bestemt by men kan man gøre det mere præcist. altså ned på vejniveau?

Jeg vil gerne have en funktion på mit website som viser helt ned på gadeniveau hvor brugerne kommer fra. Kan det lade sig gøre eller er jeg nødt til kun at vise byer?

 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det kan ikke umiddelbart lade sig gøre, dvs der findes forskellige "forsøg" på at gøre det, men ingen der er 100% bulletproff. Hvis du vil positionere folk så præcist så skal du have fat i folk med gps'er i telefonerne :-)

Du kan læse mere om at spore ip adresser her : http://www.maxmind.com/app/geoip_features

Der findes en gratis udgave, men så vidt jeg husker kan den kun spore dig ned til et specifikt land.

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 423
Fra  Jens Juul Nielsen Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan knap nok ned på by-niveau :-) Jeg ved godt at databaserne bliver bedre og bedre, men min forbindelse står eksempelvis til Taastrup, selvom jeg bor i Århus C :-)

Vej-niveau får du ikke.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej og Nej.

Du kan spore folk til deres adsl centraler, trådløse accesspoint hvis de er på mobil bredbånd (som typisk ligger i KBH) m.v.

Større virksomheder m.v. som har eget netværk kan man typisk sporer mere præcist :)

Fra Farum
Tilmeldt 1. Aug 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, det tror jeg generelt ikke at du kan.

Mange husstande har i dag en ADSL forbindelse, hvor kobber-kablet føres til en fælles central-enhed.Sådan en central-enhed har typisk en "klump" af IP adresser tildelt, som så uddeles til de forskellige abonnenter.Disse adresser tildeles ofte dynamisk, dvs. at den IP adresse der tildeles en bestemt hustand kan skifte.

Så selvom du kunne finde ud af hvilken central en given IP adresse stammer fra, kan de enkelte abonnenter sagtens bo på en helt anden vej, op til flere km væk. Det ville kræve at du fik adgang til den interne IP-tildelings-tabel i udstyret, og det tror jeg så ikke lige at du får.

Mikkel Elmholdt - Freelance softwareudvikler
MEconsult - www.meconsult.dk

Tilmeldt 2. Jul 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes et program der kan spore de virksomheder der har besøgt dit website, med tlf. nr. adresse, antal ansatte mv.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig.. Du kan kun spore dig til det, som udbydere oplyser.. Fx har jeg i Malmö ComHem, men alle steder står der Stockholm... Det er da kun lige 600 km ved siden af :-)

Det er i mange tilfælde MEGET upræcist :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)