Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det muligt at optage et lovligt lån i sit eget firma

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Sørensen
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 248
Fra  Alfabox ApS Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Kan man få lov til at låne penge i sit eget firma og så lave en kontrakt på hvordan pengene skal betales tilbage - og hvordan det skal gøres - og hvem skal man have med til at lave sådan et papir på at det så det evt. er lovligt.

 

Mvh

Balch

Ølkassen fra gamle dage - genskaber vi tilbage www.alfabox.dk

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Svar fra en amatør: er selskabet et ApS eller A/S må du ikke låne penge af det. Er det en enkeltmandsvirksomhed må du bruge pengene, som du har lyst til - der skeldnes ikke mellem virksomhedens penge og private penge, dog kun såfremt, du ikke er tilmeldt virksomhedsordningen.

Hvis svaret er forkert, kommer der garanteret en, der er klogere end mig på området og giver det rigtige svar.

Beskyt dig og din familie mod jordstråler, elektrosmog og radon - se hvordan på www.basishelse.dk

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej og velkommen

Det er sparsomme detaljer du kommer med.

Har du et selskab eller er det enkeltmandsejet?
Skal du lave investering i virksomhedens interesse?

Som selskab kan du ikke!
Men der er flere muligheder, hvis du ejer et holdingselskab.

Fra Sørensen
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 248
Fra  Alfabox ApS Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i forberedelses fasen - ved ikke endnu hvilken type jeg skal stife hvis tingene falder på plads for et Vognmandsfirma

 

Mit budget viser at hvis der er 2 mænd på en vogn vil der være mulighed for et overskud på mere ca. 400.000

Og så vil jeg høre om jeg personligt kunne låne på lovlig vis af det overskud privat til evt. udbetaling af hus og så betale tilbage og hvordan man sætter renten for det skal der jo sikkert være - ved det ikke.

Ølkassen fra gamle dage - genskaber vi tilbage www.alfabox.dk

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der er tale om en enkeltmandsvirksomhed er der ingen afgrænsning imellem virksomhedens penge og dine egne - så længe du ikke benytter virksomhedsskatteordningen.

Hvis du opretter dig om et selskab (ApS/A/S) så er det nix pille - så kan du ikke låne penge fra selskabet, men kun modtage løn og udbytte, som beskattes.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Else-Marie Balch:

Jeg er i forberedelses fasen - ved ikke endnu hvilken type jeg skal stife hvis tingene falder på plads for et Vognmandsfirma

Mit budget viser at hvis der er 2 mænd på en vogn vil der være mulighed for et overskud på mere ca. 400.000

Og så vil jeg høre om jeg personligt kunne låne på lovlig vis af det overskud privat til evt. udbetaling af hus og så betale tilbage og hvordan man sætter renten for det skal der jo sikkert være - ved det ikke.

Du tænker på, om du kan låne de 400.000 kr. til privat forbrug uden at blive beskattet nu?

Kort sagt, så er det ikke muligt.

Hvis du stifter et selskab, vil du blive beskattet med det samme, af hver en krone du trækker ud.

Hvis du driver det som et enkeltmandsvirksomhed, er det rigtigt, at du vil kunne bruge frit af pengene på virksomhedens bankkonto, men du vil stadig blive beskattet af årets resultat i virksomheden.

Dvs. hvis resultatet er 400.000 kr, så vil du stadig blive beskattet af beløbet, selvom du kalder pengene "et lån".

Så du slipper ikke for beskatning, lige gyldigt om du driver det på den ene eller den anden måde, når pengene skal bruges privat.

Hvis pengene skulle bruges i virksomheden, ville du have forskellige måder hvormed du kunne mindske din skat.

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)