Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Speak til Powerpoint - forbedring af lydkvalitet

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder og pusler med noget jeg kalder et "momscast" - kort og godt et cast om hvordan specifikke momsopgaver løses. Plancher og tale fremfor skrift. Den første handler om EU-moms, hvordan den beregnes, bogføres og afregnes.

Da jeg ikke ved, om det er noget vi vil gøre mere i, har jeg i første omgang ikke investeret i teknik - men lavet en PowerPoint på min pc og så speaket vha af en af knejternes mikrofon fra hans headset.

Lydkvaliteten er umådeligt ringe - og det er ikke kun på grund af speakerens stemme Smile. Man kan næsten ikke høre noget (og jeg kan ellers råbe rimeligt højt). Hvis jeg i stedet forsøger at indtale via den indbyggede microfon, så bliver lyden højere - men med meget mere baggrundsstøj.

Er der nogen, der har nogle tips til hvad jeg kan prøve af, for at se om det bliver bedre ? 

Hvis det bliver bedre - og vi vil til at lave casts - så skal vi jo ud og have investeret i noget bedre teknik.

Det kan jo også være Powerpoint bare ikke er det program vi skal arbejde i - forslag modtages også meget gerne til alternative programmer.

Vh
Lars


Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lars,

Jeg antager at du kører windows. Hvilken version ?

I kontrolpanelets lydindstillinger under microphone er der typisk en Microphone Boost (se vedhæftede billede der stammer fra Vista). Her kan du booste mikrofoninputtet. I Windows XP er det så vidt jeg husker et flueben der booster med 20 dB.

Prøv at se om du kan finde det, ellers vend lige tilbage med hvilken version af Windows du kører (hvis det altså er Windows :o)  - så skal jeg prøve at lave en "How To" til dig.

mvh

Jan 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Oct 06
Indlæg ialt: 165
Fra  VildMedBryllup Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes du skal kigge på et lille program der hedder camtasia

Det kommer automatisk med et lille plugin til powerpoint, som virker fantastisk, og det giver mange rigtig fede værktøjer som man kan lege med ......også selvom man ikke er vant til at redigere i video og lyd

De har 30 dages gratis test af programmet så det er bare at downloade og teste det

Casper Grønbjerg
www.MyGoodParty.com

 

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt-til-din-fest.dk:

Jeg synes du skal kigge på et lille program der hedder camtasia

Det kommer automatisk med et lille plugin til powerpoint, som virker fantastisk, og det giver mange rigtig fede værktøjer som man kan lege med ......også selvom man ikke er vant til at redigere i video og lyd

De har 30 dages gratis test af programmet så det er bare at downloade og teste det

Der er ingen tvivl om at Camtasia er et fedt produkt til netop screencasts.

Men uanset hvilket stykke software man bruger - så bliver resultatet dårligt hvis der ikke er hul igennem fra mikrofonen. Hvis ikke den virker eller kan komme til at virke i f.eks. Windows Sound Recorder (eller et hvilket som andet stykke software der gør brug af en mikrofon - f.eks Skype) , så kommer den heller ikke til at virke med Camtasia.

Ovenstående trick slår en pre-amp til på lydkortet, så det er hardwareafhængigt om den findes (både hvad angår lydkort og headset) - hvis det er et USB-headset finder du sansynligvis ikke Microphone Boost - men skal snarere ind og kigge lidt dybere i mixerens recording settings.

mvh

Jan

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :
TAK for hjælpen - det er væsentlig bedre nu (tror jeg :-) )

Vh
Lars
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)