Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hosting, 301 og seo??

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Joakim Kruse:

Prøver lige med lidt forklaring af de forskellige her:

Sand Boxed: Du kan ikke finde dig på dine søgeord, domæne eller lign. (forsvundet fra Google)

Penalty: du kan ikke finde dig på dine søgeord, men søger du på domæne, er du synlig.


Penalty er en "mildere" form for straf for Google - så du bliver fjernet fra dine generiske søgeord og ranks, men er stadig at finde ved en søgning på dit domæne, da dette mest fungere som en advarsel.
Google vil hyppigst bruge denne metode hvis den mener du har gang i noget Black Hat SEO. Dette kunne Google godt tro i dit tilfælde.

Cool, men jeg kan dog ikke se at trådstarter skriver at siden slet ikke er til at finde på de forskellige søgninger han nu har i tankerne. Det jeg kan se at han skriver, eller sådan som jeg forstår det er at disse søgninger ikke som de var før. Altså røget væk fra de placeringer de havde før. Ikke Totalt "Gone" som du nok forstår det :)

Om der er tale om penalty eller ikke, vil jeg først kunne vurdere når jeg har set den nye hjemmeside og lavet en lille analyse af det. Men som udgangspunkt vil jeg ikke mene at der er tale om en penalty.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan give et eksempel:

Mit hoved-søgeord jeg tidligere lå på side 1 med, kan jeg ved søgning nu først findes på side 14 og det er endda en af mine undersider. Det mest underlige er næsten at titlen der står på denne side, i søgeresultaterne ikke er den titel jeg selv har angivet.

Dvs. hvis titlen var "Kaffe sælges" så er titlen der vises "Kaffe sælges - Kaffe uden koffein" eller noget i den stil.

Så siden er stadig indekseret (ved site: search).

Jeg savner stadig et svar på hvordan du (Joakim) vil tjekke siden for Penalty og Sandbox, hvis det er tilfældet. Jeg har svært ved at forestille mig, hvad jeg kan have gjort forkert, så jeg skal straffes af Google.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon:

Dvs. hvis titlen var "Kaffe sælges" så er titlen der vises "Kaffe sælges - Kaffe uden koffein" eller noget i den stil.

Det ligner at du er ramt af for korte titler, nogen gange kan Google finde på hvis man har for korte titles at lave om på disse, så de er mere sigende om den enkelte side.

Det er selvfølgelig et punkt der skal arbejdes med, for det er jo ikke meningen at Google selv skal vælge fokus, men at man som hjemmeside ejer, og ikke mindst SEO mand som du jo er, selv skal styre hvad det er Google viser.

Og det kunne så også tyde på at hjemmesiden ikke er optimeret helt optimalt i forhold til de organiske søgeresultater, og det kunne godt være det der nu gør at du falder så meget, netop fordi siden ikke er søgemaksineoptimeret helt optimalt.

En hurtig forklaring kom så lige der :)

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon.

 

Det lyder ikke som en penalty - tror jeg misforstod, da jeg troede dine søgeord var "gone" som så flot beskrevet ovenfor.


Du kan ikke "kontrollere" om din side er sand boxed eller har fået penalty - da det er SEO opfundne termer. Du kan udelukkende tjekke det ved hjælp af ovenstående metode.

/ Joakim Kruse

Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

@Kim: Nej det er korrekt, men der har ikke tidligere været problemer med titlerne, så det må jeg få kigget på igen.

Ellers er siden generelt optimeret fint, så dette er udelukkende en detalje og ikke årsagen.

Jeg takker for jeres hjælp.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon:

@Kim: Nej det er korrekt, men der har ikke tidligere været problemer med titlerne, så det må jeg få kigget på igen.

Ellers er siden generelt optimeret fint, så dette er udelukkende en detalje og ikke årsagen.

Jeg takker for jeres hjælp.

Hvordan kan du sige at der ikke tidligere har været det problem, når der er tale om at du 301 redirecter et domæne til en side som omhandler noget helt andet og som kun er nogle få måneder gammel?

Altså jeg mener nogen sider lever måneder på nyhedsværdien, og hvis ikke siden er ordentlig optimeret, fx for korte titles eller andre ting. Så vil siden falde ret meget når nyhedsværdien så er ovre.

Selvfølgelig er der flere ting i det, men det er svært at svare helt konkret på hvad det er der gør det, uden at se på hjemmesiden.

Men noget er der galt når en side falder så meget.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)