Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google, Mecard & QR - Hjælp

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg leger med QR koder til et projekt, og har generet en del QR koder. Dog har jeg ikke kunne finde et format til City, State, Zip? Kan det virkelig passe at man abre må leve med "ADR" som det eneste felt til adresse?

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

På denne QR code generator er der flere felter til adresse.

Med brug af skabelonen contact information kan man endda tilføje til kontaktpersoner, navigere til adressen via Google Maps og ringe/SMS/emaile til kontakten.

Håber du kan bruge det.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

T

John Nielsen:

Hej,

På denne QR code generator er der flere felter til adresse.

Med brug af skabelonen contact information kan man endda tilføje til kontaktpersoner, navigere til adressen via Google Maps og ringe/SMS/emaile til kontakten.

Håber du kan bruge det.

Dbh. John

Tak for svaret John, men desværre i googles url smider den bare Adress & Adress 2 ind under samme parameter "ADR".

 

Det virker bare så mærkeligt at man ikke har lavet til city. zip, state osv..

Fra München
Tilmeldt 18. Aug 08
Indlæg ialt: 70
Fra  newQReation Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg arbejder til dagligt med QR-koder, og som du nævner, kan det kun skrives i ADR variablen. Der er ikke nogen variabler ENDNU til f.eks. postnumre som du nævner, med flere. Det skulle dog ikke undre mig, hvis det skulle ske at komme på et eller andet tidspunkt. :)

Hvis du har forstand på at lave din egen QR-reader, kan dette jo blot implementeres, dog ville QR-koden jo så bare ikke kunne forstås af andre QR-readere.

Mvh.

Jens Nannerup, newQReation

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens Nannerup:

Hej!

Jeg arbejder til dagligt med QR-koder, og som du nævner, kan det kun skrives i ADR variablen. Der er ikke nogen variabler ENDNU til f.eks. postnumre som du nævner, med flere. Det skulle dog ikke undre mig, hvis det skulle ske at komme på et eller andet tidspunkt. :)

Hvis du har forstand på at lave din egen QR-reader, kan dette jo blot implementeres, dog ville QR-koden jo så bare ikke kunne forstås af andre QR-readere.

Mvh.

Jens Nannerup, newQReation

Tak for det, så gider jeg ikke at lede efter flere muligheder :P Jeg har intet forstand på at kode, jeg skal bare bruge QR koder til 4000 emner, også ville jeg bare sikre mig at lave det 100% ordenligt fra starten af. Men kan godt se jeg bliver nød til at opdatere det senere hen hvis de kommer med en opdatering til det.

 

Tak for responsen, et flueben er sat og jeg kan komme videre :P

 

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

BruunMedia:

Tak for svaret John, men desværre i googles url smider den bare Adress & Adress 2 ind under samme parameter "ADR".

 

Det virker bare så mærkeligt at man ikke har lavet til city. zip, state osv..

Min HTC mobil kan ellers fint oversætte det contact information QR. Den sætter fint postnummer og by ind i de korrekte felter i mine kontaktpersoner i Outlook på Exchange serveren.

Har lige fået lavet nye visitkort, hvor en kontaktperson QR kode er tilføjet. 
Når man skanner QR-koden, vil adressen, email, telefonnummer, firmanavn m.m. blive indsat korrekt. Men jeg er måske bare heldig, at kombinationen Android mobil , Outlook og Exhange Push mail tolker det korrekt? Skype-Smile 

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)