Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Europæriske grossister og freelance salg... Kan det lade sig gøre?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Næstved
Tilmeldt 14. Mar 11
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har, med hjælp, råd, støtte og vejledning fra mange Amino'er, realiseret min drøm om at kunne leve af min indtægt som freelance sælger - så tak til jer. :)

Jeg vil selvfølgelig gerne kunne blive ved med at kunne tilbyde kunderne nye og interessante varer - både for min egen og kundernes skyld.

Jeg har fundet nogen forskellige europæriske grossister, der alle handler med varer, som passer godt til mine kunder, og som jeg tror, at jeg vil ha' rimeligt nemt ved at kunne afsætte.

Jeg vil så kontakte dem med henblik på at repræsentere dem i danmark på freelance basis.

Mit spørgsmål er, om der er nogen, der har erfaring med dette?

Vil udenlandske grossister overhovedet benytte sig af den slags som en måde 'at komme ind i et land' på?

Er der regler omkring dette?

Er der nogen, der ved noget, har kommentarer eller på en anden måde kan oplyse mig, så lad mig endelig høre fra jer. :)

Fra Næstved
Tilmeldt 14. Mar 11
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg sendt et par følere afsted - så må vi se, hvad der sker. Big Smile

Fra Skanderborg
Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stefan,

Der er mange udenlandske grossister der gerne vil sælge på denne måde. De finder det typisk besværligt at komme ind på markedet i DK fordi det er så småt i forhold til de øvrige markeder de er vant til, og derfor kan de betragte alt salg som mer-salg :)

Dog skal du nok ikke kalde det freelance når du taler med dem om det, kald det i stedet Agent-basis. Hvis du kan overbevise dem om at du er deres DK kontor åbner det muligheder for at de vil støtte dig i opstartsfasen med at dække startomkostningerne.

Du skal naturligvis kunne vise resultater og kunne fremlægge et budget for deres specifikke brand så de kan se at du er seriøs.

Held og lykke med det

Morten

Fra Næstved
Tilmeldt 14. Mar 11
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Tak for dit input og gode råd.

Jeg er stadig lidt skeptisk i forhold til fragten... For hvis de danske detail-butikker skal betale for den, så bliver varerne højst sandsynligt for dyre...

 

Fra Skanderborg
Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stefan,

det er lidt vanskeligt at kommentere på da jeg ikke er klar over hvilken varetype vi taler om....

Er der tale om 1 par sokker der skal sendes til en butik så er jeg enig.

Er der tale om casualwear vil der jo normalt være en vis mængde pr ordre når vi taler om detailister som kunder. Disse vil jo normalt ikke købe 12 tee's og så er det dét - der vil de fleste jo købe lidt tee's, nogen sweats, lidt accessories osv - og så er det jo bare at fixe det så det bliver sendt samlet.

Det er ikke overvældende meget dyrere at sende fra f.eks Tyskland til et DK firma end det er at sende fra posthuset til et Dk firma (specielt efter 1/4...).

Derudover vil det normale være at grossisten allerede HAR en distributionsaftale, og så skal deres DK agent jo kobles på denne aftale så de danske kunder også får volumenfordelen.

Normen er fortat at hvis de når over et vist købsbeløb så leveres der fragtfrit - men der har dine grossister jo gældende retningslinier for deres eksisterende kunder allerede, det skal jo være de samme i DK.

mvh

Morten

Fra Næstved
Tilmeldt 14. Mar 11
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er primært non-food produkter, der henvender sig til livsstilsmarkedet.

Det er f.eks småmøbler, interiør, haveartikler, køkken og badtilbehør og brugskunst.

Jeg har dog også fundet et par meget interessante firmaer, der importerer og forhandler delikatesser fra hele sydeuropa. Det tror jeg også, der er godt potentiale i her i Danmark.

Men ja, jeg er godt klar over, at der skal lidt mængde på bestillingerne.

Men det er jo også det, der skal til for at få gang i hjulene igen herhjemme. :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)