Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dankort/visa - Fra Privat til privat. samt etik spørgsmål.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 93
Fra  ECO Nordic Denmark Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Amino.

Når nu vi alle er venner tænkte jeg på om du kunne hjælpe mig med 2 spørgsmål jeg har:

 

1.

Findes der et dansk system (som paypal) hvor man kan bruge sit dankort til at handle mellem 2 private mennesker, som ikke er bankoverførsel, efterkrav og andet.
Et sikkert system som skal virke som om man har sin egen betalingsgateway på egen hjemmeside!

Hvis ikke findes der så systemer der er bedre end paypal? noget der kan anbefales?

(tillægsspøgsmål)

Samme opsætning men mellem Kunde og Privat? 

hvor egen hjemmeside ikke er en mulighed.?

 

2. 

Hvis man ejer et enkelmandsfirma og køber nogle vare hjem, vil der så være mulighed for at købe dem selv privat og derefter at sælge dem videre som privat person?

spørgsmålet gælder både om det rent retslige og som mere etik spørgsmål?


På forhånd mange tak for hjælpen, og du skal huske at have en fantastisk dag :D

 

Jacob

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob:

1.

Findes der et dansk system (som paypal) hvor man kan bruge sit dankort til at handle mellem 2 private mennesker, som ikke er bankoverførsel, efterkrav og andet.
Et sikkert system som skal virke som om man har sin egen betalingsgateway på egen hjemmeside!

Hvis ikke findes der så systemer der er bedre end paypal? noget der kan anbefales?

(tillægsspøgsmål)

Samme opsætning men mellem Kunde og Privat? 

hvor egen hjemmeside ikke er en mulighed.?

Tag et kig på Ewire ... jeg tror det er tæt på den løsning du har behov for :-)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob:

Hvis man ejer et enkelmandsfirma og køber nogle vare hjem, vil der så være mulighed for at købe dem selv privat og derefter at sælge dem videre som privat person?

spørgsmålet gælder både om det rent retslige og som mere etik spørgsmål?

Det er et tricky spørgsmål ... jeg vil hellere spørge dig hvorfor du gerne vil sælge det som privat person? Er det evt. for at omgå noget forbrugerbeskyttelse? For jeg kan garantere dig for at hvis det er det du har tænkt dig at gøre systematisk, så er det både umoralsk og helt sikkert også ulovligt.

I den anden vejgrøft, hvis du køber en computer til firmaet, og bruger den i et par år hvorefter du sælger den i den blå avis (selvfølgelig skal du følger afskrivningsregler mv.) så er jeg sikker på at der ikke er nogen der får ondt et vist sted over det, men om det er decideret lovligt ved jeg ikke :-)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)