Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DNS fra DK-Hostmaster eller Web Host?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra London
Tilmeldt 10. Jul 07
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 00:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Skulle egentlig være hoppet i kanen, men så tænkte jeg, at jeg lige ville gøre én ting, som jeg længe har tænkt på at få gjort, men ikke gjort endnu.

Nu har jeg så gjort det - og nu står jeg i lidt af en situation.

Tråden starter her -> Jeg købte plads hos SiteGround, således jeg kunne køre lidt mere avanceret med Joomla, men problemet er nu, at jeg ikke kan ændre navneserveren på mit nuværende domæne, der står hos Web10.

Jeg har kontaktet Web10, men de svarer jo af gode grunde ikke tilbage før imorgen, for at høre om de manuelt kan gå ind og ændre DNS, så den peger på min nye host (SiteGround).

Hvad jeg ville høre om er, om der er noget der har lignende erfaringer - og om min "investering" i SiteGround er helt spildt (hvis mit nuværende domæne ikke kan pege hen på hostserveren)?

Mvh

Bluedane

Læs dine fodboldnyheder på Footy.dk

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :

ellers kan du jo flytte domænet til gratisdns, og derefter få domænet peget ind på siteground.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra London
Tilmeldt 10. Jul 07
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 01:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for tippet, det vil jeg helt sikkert få kigget på såfremt der ikke er noget min nuværende webhost kan gøre, eller rettere jeg kan gøre via dem.

Læs dine fodboldnyheder på Footy.dk

Tilmeldt 14. May 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du ikke mulighed for at flytte dit domæne til SiteGrounds navneservere? Hvis du får adressen på dem, kan du ændre dem hos DK Hostmaster 24x7. Men ellers er GratisDNS.dk en udemærket alternativ :)

Mvh. Dennis

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Navneserver og DNS er 2 forskellige ting:

Navneservere ændrer du hos DK-hostmaster - de fortæller hvem der administrerer din DNS.

DNS ændrer du hos din navneserver - de fortæller hvor dit domæne peger hen.

Så du skal bare bede om at få dit domæne redelegeret til SiteGround, og derefter godkende hos DK-Hostmaster.

Alternativt (som andre også anbefaler) redeleger domænet til gratidDNS og peg domænet på din IP-adresse hos SiteGround.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)