Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stakkels webshopejere - Lovgiverne er jo idioter

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Lystrup
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

PJEDSTED:

Det er jo op til den enkelte om man vil følge loven. Det bekymrer ikke mig.

Aaah det mener du jo ikke vel... vil du ikke også være pænt pissed hvis nogle af dine kunder/ leverandører ville skide på lovgivningen.... du ville da være tæt af skulle tjekke den ene og det andet for at se om det var rigtigt..

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

EU er kun til for EU, flyttefirmaer, politikere og embedsmænd der skal have tiden til at gå i stedet for at stå i køen med de andre arbejdsløse akademikere fra hele Europa.

De sidste 19år har EU været en total parodi og det minder næsten en en fransk film hvor temaet er; Hvem kan lave det mest åndssvage forslag og få det vedtaget.

Sæt deres løn ned med 75% reducer parlamentets størrelse ned til 10-20% og sæt dem på provision, så får vi de rigtige ildsjæle der vil det EU og kan skabe resultater og vækst der fører til noget.

Det andet ender i en græsk komedie eller drama, nåh nej, det har vi allerede haft... Zip it! og der kommer mere...

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke særlig smart ikke at følge lovgivningen og derudover så ligefrem "reklamere" med det på et offentligt forum. Hmm

God e-handelSmile

Med venlig hilsen,
Anders Pedersen 

 

Vil du øge omsætningen i din webshop? Vubla hjælper dine kunder med at finde produkterne de søger.

 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 06:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Studenten:
Ikke særlig smart ikke at følge lovgivningen og derudover så ligefrem "reklamere" med det på et offentligt


Det kan du have ret i, og normalt ville jeg være enig.

Men det kan jo gå hen og blive et spørgsmål om at følgevlovgivningen og gå konkurs, eller ignorere de mest sindssyge love - der reelt ingen forskel gør- og overleve.

Som jeg skriver i en anden tråd, er det helt udelukket at vi kommer til at følge denne lov, hvis den skulle blive en realitet, når vi altså en gang har en køreklar shop :o)

Vi kommer bl.a. til at sælge telefoner og tilbehør, og er dermed meget attraktive for svindlere som det er i dag. Med dette nye tiltag, bliver vores shop jo det rene tag selv bord. Og der tror jeg ikke man skal bruge en specielt stor lommeregner for at regne ud, at der skal sælges en hel del, for at opveje det tab vi vil lide på eksempelvis en HTC Desire HD. Og det skal så bare ganges med antallet af telefoner vi mister.

Og da vi kalkulerede vires tab på den konto, var dette forslag ikke med i udregningen.

Ud over de organiserede svindlere, er det også let St forestille sig en eller flere kunder der køber samme telefon, taber den på gulvet indenfor de første 14 dage, og dermed knuser displayet, og derfor vil fortryde købet.

Det er ikke en specielt søgt situation, før det støder vi allerede på i dag i de fysiske butikker.

Hvor stor mon chancen er for at kunden vil returnere pengene, når vi konstaterer at produktet er ødelagt? Nok ikke ret stor.

Og jeg vil tro at de fleste forsikringsselskaber vil skrive under på, at det langt fra er alle kunder der har specielt stor moral.

Så derfor vil vi under ingen omstændigheder følge lovgivningen på dette punkt, hvis det skulle blive en realitet. Og ja, så er vi ude på et skråplan når man selv begynder at udvælge hvilke love man vil følge. Men det kan blive nødvendigt, når lovene bliver dummere og dummere.

Det kan selvfølgelig ende i en tab/tab situation, hvor vi enten lukker pga. tab på svindel, eller pga. dårlig omtale fordi vi ikke vil overholde lovgivningen.

Men så vælger vi den sidste, for det er i det mindste vores eget valg, og begrænser vores tab.

Og en lille tilføjelse: Situationen ville være noget anderledes, hvis lovgiverne i samme omgang gjorde noget for at hjælpe de erhvervsdrivende mod svindel.

Vi ved jo allerede i dag, at hjælp fra myndighederne nærmest ikke er eksisterende, når en shop udsættes for svindel. Nu åbnes der bare yderligere, for at gøre det lettere at svindle.

Jeg ville med glæde følge den nye lov, hvis den bliver en realitet, men kun hvis jeg samtidig bliver beskyttet mod svindel. Så det er hermed spillet videre til politikerne:

Drop denne lov, eller hjælp os når vi bliver snydt. Ellers vælger vi selv (Vi er i dette tilfælde vores firma, og ikke shopejere generelt) :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)