Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan optimerer jeg SEO på brugergenereret indhold?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 24. Aug 09
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der noget specielt man kan gøre for at optimere ens community til at være mere SEO venlig?

Jeg har på autosnak.dk prøvet at optimere sitet til det brugergenerede indhold. Det har jeg gjort ved at indsætte titlen af indlægget som titel på siden, desuden har jeg taget de første 250 karaktere af indlægget (har strippet html) og brugt den til description af siden.

Jeg har desuden sat sitet op så det kun svare på autosnak.dk, og at kald til www.autosnak.dk bliver redirected uden www. Til sidst har jeg sat titlen op i URLen, og erstattet de danske special tegn.

Er der andet jeg kan gøre for at forum indlæggene bliver mere SEO venlige?

 

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 00:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Få inddelt dem i nogle kategorier, og sat nogle breadcrumbs på. Sådan den viser stien:

Forum -> Toyota -> hvor mange % skal lufttryk være?

Forstår du? :-)

Derudover så hent inspiration i hvordan Amino er bygget op, fordi Amino klarer sig rigtig godt i søgeresultaterne.

Fra København
Tilmeldt 24. Aug 09
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for ideen med kategorierne Casper!

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

På denne side http://autosnak.dk/ForumThreads/Create bør du forsøge at få brugerne til at selv at optimere deres indlæg. Dette kan gøres som på amino.dk hvor man anvender teksten:

"Skriv en god overskrift, så får du gode svar." 

eller på gratisdns.dk's supportforum hvor man bruger:

"Her kan du få hjælp til GratisDNS. Og hvis du vil have hurtig hjælp, så skriv ikke HJÆLP!!! i emne, men skriv noget der siger noget om dit problem og anden god ide: SKRIV DOMAINNAVN I DIT INDLÆG!, dog hvis det gælder et endnu ikke registreret navn læs her!"

Man kan selvfølgelig skrive hvad man vil; pointen er blot, at man hjælper brugeren til at forstå, at det er vigtigt at skrive en god overskrift.

/JG

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)