Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starte eget byggefirma ved opførelse af eget hus?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Mar 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi skal til at bygge nyt hus, og vi skal til at indhente tilbud på dette.

Jeg har et enkeltmandsfirma med lidt salg af byggematerialer og har cvr. nr. samtidigt med at jeg har et godt fuldtidsjob ved siden af.

Kom til at tænke på om der kunne være økonomisk fordele ved at ansætte egne håndværkere som f.eks. murer og tømrer, og "købe" underentrepriser som el og vvs.

Hvorfor ikke bare betale et byggefirma og lade dem stå for det hele, og overlade garantier og ansvar mv. til dem?

Tjaeh..... Det er jo den ene mulighed, men tænker på om der vil være flere fordele ved det ene frem for det andet. Er naturligvis klar over at man ikke kommer sovende til ansættelse af folk osv. men der må også være noget skattemæssigt osv. om hvad man kan tillade sig. Det skal naturligvis foregå således at loven overholdes mht. skat osv.

Kommentar ønskes, og det er såmænd bare en tanke jeg fik.

 

Byggemand Bob

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du selv ansætter folkene er det dit ansvar at alting foregår efter bogen, det være sig alt lige fra forsikringer af dine medarbejdere, løn under sygdom, værktøj og udstyr osv osv..

Jeg vil ikke tro det kan betale sig med alt det bøvl for blot at bygge et enkelt hus.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer også helt an på dine kompetencer som tilsynsførende også, hyrer du egne folk skal du jo selv stå for det hele, og styre hele projektet på egen hånd, og det er tit her man ser det går helt galt når folk, også selvom de hyrer entreprenører til de forskellige faggruppen, så går det alligevel galt hvis de selv skal stå for tilsynet samt styringen af hele byggeriet.

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)