Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO hjælp søges

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har seriøst brug for noget hjælp til søgemaskineoptimering. Jeg har en netavis som gerne skulle ligge højt, når man søger på "syddjurs", men jeg aner ganske enkelt ikke hvad jeg kan gøre - nogen der kan hjælpe?

Fra Hedehusene
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan starte med at ændre: "Netjournalist med egen avis" til at indeholde dit søgeord syddjurs.

Herefter kan du rettet titlen på din website "sydjurs.nu" til at indeholde dit søgeord, gerne 2 gave. F.eks. Syddjurs netavis - aktuelle nyheder fra syddjurs og omegen.

Syddjurs er kun nævnt en gang på din forside under kontrakt, Syddjurs bør næves flere gange gerne som overskrift <H1>Syddjurs</H1> og fed tekst<B>Syddjurs</B> samt i indhold.

Omdøb dit logo tfra sydjurslogo2.jpg til sydjurs.jpg og sæt alt=sydjurs TAG på.

Lav mere linkbuilding, men husk igen at linket skal indeholde dit søgeord.

 

Besøg kunstbutikken her: Kunstkort fra Habsø

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare lige nogle hurtige ting;

  • Din side har 110 indgående links ifl. Yahoo Site Explorer - det er ikke voldsomt meget, mildt sagt. 
  • Dine billeders "alt" tekst, som er den tekst Google kan læse på et billede, siger ofte bare "syddjurs.nu" - en mere sigende alt tekst ville være bedre.
  • Så vidt jeg kan se er din meta description den samme for alle sider (eller de 3 sider jeg har checket kode på) - det er meget vigtigt, at have en unik meta description + title til hver side.
  • Dette er et eksempel på en sides url: "http://www.syddjurs.nu/?Id=491" - den er ikke god. Lav dine URL'er unikke, så Google nemt kan læse hvad siden handler om. Den der handler om et saxofon arrangement. Kald den www.syddjurs.nu/saxofon-paa-besoeg-paa-nord-djurs/ eller lignende. Den er ret vigtig.

Det var da i hvert fald noget at starte på :-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Majbritt Jacobsen:

Jeg har seriøst brug for noget hjælp til søgemaskineoptimering. Jeg har en netavis som gerne skulle ligge højt, når man søger på "syddjurs", men jeg aner ganske enkelt ikke hvad jeg kan gøre - nogen der kan hjælpe?

Det første du kan gøre er at ændre din ankertekst i din signatur til at hedde: Sydjurs - Netavis (osv.), eller på en eller anden måde flette det ind. Derudover svarer din hjemmeside både på www. og http://. Det betyder at du har duplicate content problemer. Det kan være en medvirkende faktor til at du ikke kan findes på Google under sydjurs (som der formentlig er et ord med lille konkurrence). 
Jeg har lige lavet et indlæg om duplicate content og hvad man kan gøre for at løse det. Det synes jeg du skal læse. 

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Halfdan Timm - hvordan ændrer jeg sidenavnet på den måde du beskriver det?

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt:) Tak for alle de gode råd - kaster mig straks ud i dem jeg kan finde ud af - og vender tilbage og plager jer med yderligere spørgsmål til dem jeg ikke kan finde ud af ;)

 

 

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du snakker om din URL, så kommer det meget an på, hvordan din side er bygget op. Jeg ved hvordan man gør i Wordpress og Magento, men udover det, så tør jeg ikke sige det. Det kommer an på hvordan din side er bygget op. Ved du hvilket system den bruger?

 

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det er (som det vist allerede fremgår;) ) ikke lige min spidskompetence - men måske ham der har lavet siden for mig kan hjælpe med den sag - Du skal i hvert flad have tak for de gode råd :)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)