Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp - Tomt dokument tinglyst på min ejendom

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

På mit hus er der tinglyst "vedtægter for grundejerforeningen". Dette fremgår af min tingsbogsudskrift.

På www.tinglysning.dk kan jeg se det tinglyste dokument. Det er imidlertid bare en tom sagsmappe, hvorpå der står "Akten er tom".

Jeg har bedt grundejerforeningen (som jeg har et dårligt forhold til... ) om at sende mig en kopi af de tinglyste vedtægter. De sendte mig så en kopi af nogle vedtægter, som var dateret SENERE (flere år) end den dato der noteret på tingbogsudskriften.  Ligeledes var dokumentet stemplet med "Afvist af tingbogen pga. manglende underskrift m.m.)

Jeg konfronterede grundejerforeningen med, at dette jo ikke kunne være de tingluste vedtægter. De svarede så tilbage:

"Det er tinglyst, at der vedtægter, men indholdet i vedtægterne er ikke tinglyst."

 

Spørgsmål: Kan der være tinglyst at der ER nogle vedtægter, uden at disse er tinglyst ?

Hvis ja - hvilke vedtægter gælder så ?

 

Mvh Ole

 

Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ole

Jeg er ikke jurist, men jeg forestiller mig, at de oprindelige vedtægter for grundejerforeningen er tinglyst på din ejendom. I vedtægterne er der givet bestemmelser om, hvorledes de kan ændres. Det er så åbenbart sket nogle år senere, og nu er det de ændrede vedtægter, der er gældende for alle grundejerforeningens medlemmer, altså også for dig.

Beskyt dig og din familie mod jordstråler, elektrosmog og radon - se hvordan på www.basishelse.dk

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg forstår det er en tinglysning ikke et juridisk dokument. Så de gældende vedtægter er det seneste gyldigt godkendte vedtægter der er godkendt på en generalforsamling. Så de gældende vedtægter kan godt være dem som de har sendt dig.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)