Jeg har et problem med nogle ansatte der pt er udsendt til et job på Maldiverne. De klager over at diæt pengene ikke kan slå til. Der er ikke andre muligheder end at spise på hotellet og et aftenmåltid koster let 500,00 og når de så også skal købe en del drikke vand i løbet af en dag, ja så koster det af egne penge. Kan man gøre noget andet? F.eks. er det så tilladt at trække madpenge i deres løn i stedet for diæter og så betale deres madudgifter i firmaet - ligesom vi gør med vores frokost ordning hjemme på kontoret? Hvis ja, er der så et max beløb? På forhånd tak for hjælpen :-) |
Hej,
Det nemmeste er at lade firmaet dække deres omkostninger...Det er på ingen måder unormalt, tværtimod.
Stik dem et firmacreditcard og få tilsendt månedlige afregninger med bilag - de bilag der kan godkendes af dig som værende firmarelaterede dækkes, de øvrige trækkes de i løn for.
husk at de skal skrive under på en erklæring om at du må tilbageholde ikke-firmarelaterede omkostninger i deres løn, at det ikke må bruges privat osv osv.
Fordelen ved diæterne er vel kun at de er skattefri - og hvis de ikke kan dække den reelle omkostning så er det jo ikke en fordel at de er skattefri.
mvh
Morten