Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har lavet en super tv koncept...Hvad gør jeg nu????

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark MK:

Jumo:

Okay... en rigtig god idé med at sende det til mig selv, men hvor ligger beviset i det??? Er det kuverten eller?

Tror jeg vil gøre det....tage kontakt og så se om jeg er ihærdig nok til at få et møde i hus:o))

Men øh lige et spørgsål mere, er det TV-stationer eller produktionsselskaber man skal prøve at sælge til???

Og nogen der ved hvad man kan sælge sådan noget for eller hvor man kan finde ud af det? Har absolut ingen anelse..


DBH Jumo 

Beviset er datoen, der er stemplet på frimærket. Og så skal du naturligvis lade kuverten være uåbnet, så man ved, at dokumentet rent faktisk har ligget i netop denne kuvert :-)

Kan man ikke åbne en kuvert og lukke den igen? 

Hold nu op, Mark. Det her er ikke en konkurrence, om hvem der har ret - men om at trådstarter kan tage sig flere forskellige forholdsregler, hvis hun vil være på den sikre side. Jeg skriver, hvad jeg har læst på bl.a. Writers Guild Of America og i en bog skrevet af en succesrig amerikansk manuskriptforfatter - OG hvad jeg blev tilrådet i en samtale, jeg har haft med teater/musical-manden Jesper Winge Leisner (hans kæreste er filminstruktør Susanne Bier).

Det er en god idé at tage sig flere forholdsregler. Hvis trådstarter både vælger dem, jeg har nævnt, og dem, du har nævnt, så meget desto bedre. Hvad kan det skade?

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

@Mark: Jo, man kan godt åbne en kuvert og lukke den igen (derfor er det også bare én af flere forholdsregler, der anbefales) - men i mange tilfælde vil det kunne ses, at kuverten har været åbnet.

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 5. Oct 11
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det er ingen konkurrence....Jeg hungrer bare efter gode råd og vejledning....Og som sagt så vil jeg tage mine forhåndsregler...Skal ikke mistet konceptet.....så hellere putte det i en skuffe...

Så jeg tager imod alt hvad i skriver og finder så det bedste for mig.

Skype-BlushSkype-Blush 

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

TT Tekstforfatter:

Jeg skrev at du have misforstået noget, ligesom mange andre i befolkningen.

Og så skrev jeg hvordan trådstarteren skulle forholde sig, nemlig med en ordenlig indflettet og udfyldt NDA.
Jeg er ret sikker på at den vil være mere værd i en evt. retssag end et brev sendt til sig selv - Da dette på ingen måde beviser at du har fremvist konceptet for dem. Du er ikke alene om at tænke, og flere mennesker kan godt få den samme idé. 

Jeg stillede kritiske spørgsmål til det du skriver, og gav mit eget forslag til trådstarteren. Jeg har ingen konkurrence med dig, det ved jeg ikke hvor du læser!

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark MK:

TT Tekstforfatter:

Jeg skrev at du have misforstået noget, ligesom mange andre i befolkningen.

Og så skrev jeg hvordan trådstarteren skulle forholde sig, nemlig med en ordenlig indflettet og udfyldt NDA.
Jeg er ret sikker på at den vil være mere værd i en evt. retssag end et brev sendt til sig selv - Da dette på ingen måde beviser at du har fremvist konceptet for dem. Du er ikke alene om at tænke, og flere mennesker kan godt få den samme idé. 

Jeg stillede kritiske spørgsmål til det du skriver, og gav mit eget forslag til trådstarteren. Jeg har ingen konkurrence med dig, det ved jeg ikke hvor du læser!

Jeg har ikke misforstået noget, Mark. De råd/forholdsregler, jeg har nævnt, kommer fra branchefolk, der anbefaler dem. Men du ved så tilsyneladende meget mere end Writers Guild Of America, Jesper Winge Leisner og Susanne Bier.

Som jeg skrev: Jo flere forholdsregler, man tager sig, desto bedre. Derfor er det også helt fint med dem, du nævner. Mine anbefalinger udelukker ikke dine og omvendt.

Over and out!

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hej
Glem alt om NDA der ee ingen stationer eller produktionsselskaber der starter med at underskrive en sådan.
Patent ogophavsrettigheder! Du kan ikke tage patent på spil, software og tv formater.
ophavsretten gælder selvfølge stadigvæk på de ting der er unikke for programmet, på jævnt dansk kan du ikke opretholde ophavsret på formatet talentshow, men du kan opretholde ophavsretten på talentshowet Xfactor, de logoer og regler der er tegnet og skrevet specifikt til xfaktor.
Du er velkommen til at skrive privat hvis du har flere spørgsmål, jeg har været turen igennem mere end en gang.
Hilsen Glasmager
Fra Køge
Tilmeldt 21. Jul 11
Indlæg ialt: 75
Fra  Freerun Denmark Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Interessant debat her...
Ved godt det er en gammel én, men hvad endte det her med? :)

er der flere gode erfaringer at hente her?

Tilmeldt 5. Oct 11
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis!

Ja det er en gammel debat... Og jeg kom desværre ingen vegne dengang, slog panden mod en  mur alle steder. Skønt jeg var sikker på jeg havde lavet et kanon koncept.

Desværre måtte jeg ligge det hele på hylden i 2 år. Grundet en skilsmisse... Nyt forhold og en kræftsyg bonusdreng med efterfølgende dødsfald.

Nu begynder alt og lysne igen og har fået lidt mod på tanden igen og er herinde for første gang i 2 år. Så vil da gerne modtage tips og ideer til at få ideen ud ...

Mvh

June

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa June Smile

Jeg ved godt at det her at et gammelt indlæg, men ville lige høre om du måske var kommet igang med det ?

Mvh. Ronnie

Venlig hilsen.

Ronnie 

Tilmeldt 5. Oct 11
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ronnie.

Ja undskyld jeg først svarer nu, for ja det er et gammelt indlæg men det er din forespørgsel også. Det beklager jeg.

Og nej desværre er ikke kommet videre med det. Skal nok til udlandet for de Danske vil eller tør ikke.

Med venlig hilsen

June :-) 

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)