Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogen der har efaring med Kom-igang-lån?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Fredericia
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 167
Fra  PlusConcept Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude Smile

Som overskriften lyder, så vil jeg hører der er nogen, som har erfaring med kom-igang-lån?

Hvad skal man være opmærksom på? Vil bankerne have mere end den garantipræmie på 3%, der er anvist fra Vækstfonden?

Ser frem til at høre fra Jer Wink

Henrik

//Henrik Eriksen - PlusConcept

Salg. Promotion. Event. Marketing.

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Lidt groft sagt så vil de have 300% i sikkerhedsdækning før de overhovedet gider at overveje at undersøge mulighederne for kom-igang-lån. Big Smile (Overdrivelse kan forekomme.)

Spøg til side, så er bankerne af den ene eller anden grund ikke glade for kom-igang-lån og ønsker derfor sikkerhed for det fulde lånebeløb, uanset at Vækstfonden dækker for 75% af et evt. nettotab overfor banken.  

Af egen erfaring kan jeg sige, at jeg efter et par ganges forgæves forsøg på, at få min bank til at se på kom-igang-lån, opgivet den mulighed og er i stedet selv i gang med at skaffe de fornødne penge. Det tager lidt længere tid med at lancerer projektet og jeg har været nød til at skubbe lidt til tidsplanen, men jeg er faktisk glad for at jeg ikke er afhængig af bankerne eller andre, så i sidste ende har det været bedst for mig ikke at få kom-igang-lån.

Held og lykke med det. :)

Kommer snart...

Fra Fredericia
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 167
Fra  PlusConcept Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar Smile

Det er også hvad jeg selv har oplevet tidligere, dog havde jeg da håbet på en positiv oplevelse blandt brugerne herinde. Den findes åbenbart ikke, så det er spild af tid at søge om kom i gang lån, hvilket for mig at se ikke burde være meningen med disse lån typer. Hjulene i samfundet kommer ikke rigtig i gang, hvis bankerne begrænser mulighederne for at skaffe kapital. Og Vækstfonden kommer til at virke som en fond, der ikke giver meget vækst.

Der er alt for meget pessimisme stadigvæk og den skal vi til livs hurtigst muligt, hvis det skal vinde, sådan som jeg ser det.

Er der nogen derude, som har erfaring med andre former for lån eller anden kapital anskaffelse?

 

 

//Henrik Eriksen - PlusConcept

Salg. Promotion. Event. Marketing.

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Lidt,

Det offentlige kautionerer for en del, og det burde gøre det lidt nemmere at få igennem hos bankerne. Bankerne siger dog selv at de ikke er vilde med det eftersom de helst vil støtte projekter de og iværksætteren tror på kan leve for sig selv.

De banker jeg har talt med er heller ikke videre interesseret i projekter der ikke kan gå i plus i løbet af 12 måneder. Hvilket vil sige at driftslån og.lign kan man evt godt få, men de stiller ikke op til langsigtet udvikling af software og lign.

Jeg ville ikke bruge meget krudt på dem, men på hjemmesiden er der direkte link til de banker der er med i ordningen, så ring til et par af dem og hør.

S

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)