Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis min hund spiser naboens kat - hva så?

Side 5 ud af 5 (49 indlæg)
Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

frands99:

Arhh det var nu mere informationen omkring lovgivningen i artiklen jeg tænkte på;-)

 

Jeg læste om en på hestenettet.dk der var kommet hjem og fundet sin døde kat på dørtrinet. Den havde naboen skudt. Mener også han var i sin gode ret til det, da han havde annonceret i avisen at han ville gøre det.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

CharlotteR:

JA, du er helt galt på den.

Charlotte

 

Det beklager jeg så :o)

Jeg har selv en kat der forlader haven indimellem og jeg må indrømme at jeg er pissenervøs hver gang. Jeg er så mere bange for hvad folk kan finde på fordi, at han er ekstremt tillidsfuld og alt andet end den hurtigste knallert på havnen og mange ikke kan lide katte.

Hundene i området derimod holder han sig på afstand af, men skulle det ske at han en dag blev fanget i et hjørne og mistede livet i en andens have, så har du fuldstændig ret i at det ikke kan være andres skyld end vores for ikke at holde ham på matriklen.... med mindre det er hundens ejer der afliver ham og ikke hunden.

Det eneste jeg ikke er enig i, er det med ikke at træne sin hund til ikke at jage andre dyr - hvad enten det er katte, pindsvin, egern eller hvad der nu er i haven og ikke kan gå i luften. Der er selvfølgelig også forskel på at jage for at snuse og jage for at spise.

Tommy

Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tommy: Ja, det kan gøre en nervøs, at der er mange der ikke er så glade for katte. Det er netop derfor jeg giver vandpistoler væk hvis en af mine naboer ikke kan. Katten tager ikke skade af lidt vand og hellere det end at de kaster noget efter den fx. Det er jo heller ikke fedt at ligge med klørfem i jordbærbedet og så får man fat i en kattelort Stick out tongue

Jeg tror ikke min hund ville æde katten, min overskrift er måske lidt misvisende. Men den kan jo komme til at tage lidt hårdt fat.

Charlotte

Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej.

Lige et par juridiske meninger fra en erhvervsjurastuderende som havde erstatningsret fra et par år siden, og dermed er dette kun en mening og garanteret ikke hvad dommeren ville sige. Smile

Umiddelbart bliver hunde og dennes ansvar reguleret af hundeloven. Jura er jo dejlig flyvsk. Du spørger direkte ind til dit ansvar. Som hundeejer har du ansvar for de skader din hund volder jf. § 8 i hundeloven. (Som eksempel: Hvis din hund løber ud foran en bil og forårsager en skade, viser retspraksis at hundeejeren bliver pålagt det fulde ansvar, derfor, husk forsikring!)

Desuden ville jeg også observere den gamle lov af 1683 der hedder DL 6-10-5: (Danske lov, 6. bog 10. kapitel, nr. 5.)

5. Bide, stange, eller slaa, een Mands Bæster, eller Fæ, anden Mands Bæster eller Fæ ihiel, da skal den, som ejer Bæst, eller Fæ, der Skaden giorde, betale den anden half saa meget, som det Bæst, eller Fæ, var værdt, der dræbt blev, saa fremt at det, som dræbt blev, var saa got, eller bedre, end som det, der dræbte; Men var det, som dræbt blev, ringere end det, som dræbte, da skal dets fulde Værd betalis.


Lidt kringlet formuleret, men mon ikke den betyder at du skal erstatte tab forvoldet af dit husdyr, på et andet husdyr. 

Specifikt beskriver du at dyret er inde på din grund, i din have. Det kan eventuelt tale for en nedsættelse af erstatningskravet, eller et frafald. Det vil jeg hellere lade en dommer afgøre :)

Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Bundgaard:

Hej.

Lige et par juridiske meninger fra en erhvervsjurastuderende som havde erstatningsret fra et par år siden, og dermed er dette kun en mening og garanteret ikke hvad dommeren ville sige. Smile

Umiddelbart bliver hunde og dennes ansvar reguleret af hundeloven. Jura er jo dejlig flyvsk. Du spørger direkte ind til dit ansvar. Som hundeejer har du ansvar for de skader din hund volder jf. § 8 i hundeloven. (Som eksempel: Hvis din hund løber ud foran en bil og forårsager en skade, viser retspraksis at hundeejeren bliver pålagt det fulde ansvar, derfor, husk forsikring!)

Desuden ville jeg også observere den gamle lov af 1683 der hedder DL 6-10-5: (Danske lov, 6. bog 10. kapitel, nr. 5.)

5. Bide, stange, eller slaa, een Mands Bæster, eller Fæ, anden Mands Bæster eller Fæ ihiel, da skal den, som ejer Bæst, eller Fæ, der Skaden giorde, betale den anden half saa meget, som det Bæst, eller Fæ, var værdt, der dræbt blev, saa fremt at det, som dræbt blev, var saa got, eller bedre, end som det, der dræbte; Men var det, som dræbt blev, ringere end det, som dræbte, da skal dets fulde Værd betalis.


Lidt kringlet formuleret, men mon ikke den betyder at du skal erstatte tab forvoldet af dit husdyr, på et andet husdyr. 

Specifikt beskriver du at dyret er inde på din grund, i din have. Det kan eventuelt tale for en nedsættelse af erstatningskravet, eller et frafald. Det vil jeg hellere lade en dommer afgøre :)

 

Det var lige sådan noget jeg ledte efter Morten. Tak for det. Netop derfor jeg spurgte herinde, der måtte sidde en med jurakendskab. MEN nu er jeg da først forvirret hehe. Det er ikke nemt at blive klog på. En ting er folks meninger, noget andet er virkeligheden.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

@Lasse

Jeg kan rigtig godt lide hunde. Jeg elsker hunde. Jeg brugte dem bare som eksempel, så folk kunne se at det nok ikke er så sjovt, når det er deres eget dyr, som er frit bytte.

Men det der nok ik så mange der forstår, så lad os fortsætte snakken om hvor sjovt det er at dræbe katte... så længe man får hunden til at gøre det beskidte arbejde

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimi Hove:

@Lasse

Jeg kan rigtig godt lide hunde. Jeg elsker hunde. Jeg brugte dem bare som eksempel, så folk kunne se at det nok ikke er så sjovt, når det er deres eget dyr, som er frit bytte.

Men det der nok ik så mange der forstår, så lad os fortsætte snakken om hvor sjovt det er at dræbe katte... så længe man får hunden til at gøre det beskidte arbejde

Jeg håber ikke du har fået indtryk at jeg mener det er sjovt at dræbe katte, fordi det er ikke meningen.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Bundgaard:
5. Bide, stange, eller slaa, een Mands Bæster, eller Fæ, anden Mands Bæster eller Fæ ihiel, da skal den, som ejer Bæst, eller Fæ, der Skaden giorde, betale den anden half saa meget, som det Bæst, eller Fæ, var værdt, der dræbt blev, saa fremt at det, som dræbt blev, var saa got, eller bedre, end som det, der dræbte; Men var det, som dræbt blev, ringere end det, som dræbte, da skal dets fulde Værd betalis.

 

den give lige et par stjerner herfra, er den lov stadig gældende :-)

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej ikke dig :-)

Og jeg ved selvfølgelig godt at det er ejerens skyld, oftest, når en hund er ude af kontrol (hvilket en kat næsten aldrig er ).

Ja katte kan være irriterende, og det kan hunde mildt sagt også . Og begge 2 kan være de dejligste venner man kan få.

Nok herfra

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Side 5 ud af 5 (49 indlæg)