Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Føler vores website forærer værdi væk til dårlige affiliateaftaler

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Hasselager
Tilmeldt 5. Dec 08
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Min første reaktion, når jeg ser siden, er at bannerreklamer og anden annoncering, har taget magten. Man får det indtryk, at dette kun er lavet for at tjene penge på reklamer. Det er der selvfølgelig ikke noget ondt i - det gør jeg også selv.

Hvis reklamerne ikke giver mere end det, har de fået al for megen magt. Prøv at bruge Adsense i stedet - og vælg samtidigt nogle få, relevante bannerreklamer, som I tror på. Og sørg for, at det er artiklerne, der kommer i fokus. Det er vel trods alt det, folk kommer for at læse? Adsense er mere diskret, mindre anmasende.

Jeg bruger både Adsense og bannere, men den faste indtægt kommer fra Adsense. Bannerne giver så engang imellem lidt oveni. Jeg har nogle bestemte der giver noget - men mange af dem, jeg har afprøvet, har ikke givet noget.

Adsense er også mindre krævende en det med at vedligeholde bannerreklamerne - og så kan man bruge tiden på at skrive i stedet. Indholdet er stadig det vigtigste. Det er det, der giver læserne - og det skulle gerne være det, der får dem til at komme tilbage igen.

 

KH. Astrid M

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth

Har kigget lidt på dit website igen og må give Astrid ret (se herover).

Siden virker rimeligt rodet fordi der er mange reklamer blandet sammen med indholdet.

Jeg vil anbefale dig at gøre følgende:

1) Sælg nogle få udvalgte pladser til fast pris

2) Suppler evt. med Adsense annoncer hvis det kan implementeres så det ikke 'stjæler' fokus men supplerer

3) Drop affiliate keywords inde i selve artikel teksten og erstat dem med links til uddybende artikler, så du får en SEO værdi (ligesom Wikipedia)

4) I stedet for affiliate links i selve teksten, så lav nogle relevante affiliate links i slutningen af artiklen, så de fungerer som et naturligt led i 'jeg har nu læst artiklen og hvordan kommer jeg videre' (hvis artiklen naturligt kan udmønte sig i det). Du vil på den måde kunne opnå en langt højere effekt af affiliate reklamer.

Mvh. Ken

 

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de gode svar! :)

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ken Schultz:

3) Drop affiliate keywords inde i selve artikel teksten og erstat dem med links til uddybende artikler, så du får en SEO værdi (ligesom Wikipedia)

4) I stedet for affiliate links i selve teksten, så lav nogle relevante affiliate links i slutningen af artiklen, så de fungerer som et naturligt led i 'jeg har nu læst artiklen og hvordan kommer jeg videre' (hvis artiklen naturligt kan udmønte sig i det). Du vil på den måde kunne opnå en langt højere effekt af affiliate reklamer.

Bare lige for at supplere: Det der med links inde i selve artiklen er rigtig godt godt hvis du sender pressemeddelser ud, fordi så er der større chance for at det blver kopieret med ud på diverse nyhedssites.

Du kan også  lave nogle knapper efter teksten, hvor du opfordrer til køb. Det virker rimeligt godt.

Musik til firmafesten, julefrokosten eller din privatfest? Hent gratis tilbud fra musikerne på bandlist.dk

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)