Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura fra udland arbejde udført i Danmark

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Mar 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået udført noget konsulentarbejde af en person der er udlænding, men bor i Danmark og har et dansk CPR nr. Vedkommende ønsker nu at sende mig en faktura fra Asien for det arbejde der er udført i Danmark af den person som bor her, der dog ikke dansk statsborger. Hvordan er reglerne på dette område. Skal jeg bare betale fakturaen fra udlandet, hvorved skat og moms etc er op til dem eller?

Mange tak for de forhåbentlige gode svar =) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Uanset hvordan du vælger at betale skal du være opmærksom på at du har indberetningspligt til SKAT jf. Skattekontrollovens § 7A, stk. 2, 1. pkt.

Det vil sige, at uanset om du vælger at indbetale lokalt eller til Asien skal indsende en indberetning til SKAT om hvem, pengene er udbetalt til. På blanketten til SKAT skal anføres din konsulent danske cpr-nr.

Der er ikke mange lande i verden som har så god registrering af deres borger som Danmark. Mange vil derfor gerne have pengene sendt til udlandet fordi de da får beløbet skattefrit, da deres hjemland ikke har har et system til at finde og beskatte den pågældende....

/Henrik

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)