Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvstændig / Iværksætter i Fagforening eller ej??

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 16. Feb 08
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvor mange selvstændige står egentlig i en Fagforening???

Ja jeg gør men hvad kan de egentlig bidrage med (nok et spørgsmål jeg skulle have stillet inden jeg blev flyttet over i erhversafd.)

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Står selv i fagforening, men ved som dig faktisk heller ikke rigtigt hvad jeg skulle bruge dem til.

Så har selv overvejet at melde mig ud.

Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Selve fagforeningsdelen kan du jo ikke bruge til noget som helst.

 

A-kasse-delen derimod, sikrer dig muligheden for dagpenge.

 

Har du ikke mulighed for at nøjes med A-kassen?

 

Venlig hilsen

Kenneth

Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg beklager de mange dobbelte linjeafstande. Det vil jeg lige prøve at vænne mig fra :-)

Fra Slagelse
Tilmeldt 16. Feb 08
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Rene 

jeg håber da du som jeg kun står i akassen?? (fine legehuse du ved at bygge)

 

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, står stadig i Dana.

Virkede fornuftigt nok til at starte med, så har bare aldrig fået afmeldt det.
A-Kasse er selvfølgelig noget andet...:)

Det er lærlingene der bruger de par uger jeg går sygemeldt for tiden til lidt fornuftigt, så har de valgt at bruge tiden på at bygge en masse skure og legehuse.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit råd:

Spar de penge.

 

MvH

 

Peter

Tilmeldt 12. Nov 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vælger lige at være uenig med de andre.

Som selvstændig kan du sagtens melde dig ind i en fagforening, også selvom du ikke er lønmodtager, men derimod arbejdsgiver. Her vil de overenskomster fagforeningerne har forhandlet sig frem til ikke være til stor nytte for dig, men du vil stadig kunne modtage juridisk hjælp, såfremt du skulle støde på problemer. Derudover vil du også have adgang til diverse netværk samt kompetencegivende eller forbedrende kurser. Man vil som selvstændig som regel få tilbudt et billigere kontingent grundet de særlige betingelser. Som selvstændig vil du også kunne trække det fulde kontingentbeløb fra i skat, i modsætning til loftet på 3.000 kroner der er for private.

Mvh 

Thomas 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Kuch:
Som selvstændig vil du også kunne trække det fulde kontingentbeløb fra i skat, i modsætning til loftet på 3.000 kroner der er for private.
som jeg så mener er afskaffet for alle i øvrigt - men ellers er jeg som ikke uenig i argumenterne. Bare man er med på reglerne for dagpenge, hvor man jo skal ha en vis indtjening for at opnå dagpenge ret - hvilket mange selvstændige for problem med, for han man den indtjening - så bliver dagpenge jo ikke så tit et behov - Der er dog muligheder ved svingende indtægt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Nov 15
Indlæg ialt: 2
Fra  BR Teknik Cph ApS - Secure4u Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg startede op som selvstændig i 1998 og meldte mig dengang ud af fagforening og akasse, men for et par år siden syntes jeg at det var en god idé at have lidt sikkerhed og valgte at melde mig ind i ASE

Som selvstændig har jeg også adgang til en god værktøjskasse hvor fx juridiske spørgsmål omkring ansatte, ansættelseskontrakter indgår. Derudover har de kurser i salg mm. til kun 299,- for en halv dag og det er i lige så høj kvalitet som salgskurser der købes ude i byen til 3000 for en dag.

Her er link til info om dagpenge i forhold til det at være selvstændig og hvilke rettigheder det giver.

http://www.ase.dk/selvstaendig/dagpenge

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)