Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedste og mest kundevenlige telefonløsning og internetløsning?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 06:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg driver et mindre advokatfirma, og det er meget vigtigt for mig, at mine telefoner virker. Jeg har nu forgæves gentagne gange forsøgt at få en ordentlig løsning hos TDC Erhverv, men desværre uden held - jeg kan åbenbart ikke få mere end 3 indgående linier - en linie til min fax og to til min fastnetstelefoner. TDC Erhverv kan ikke hjælpe mig!

Jeg er villig til at betale mig for at få rådgivning vedrørende telefoni - bare jeg kan regne med, at den er objektiv dvs. ikke er knyttet til en bestemt telefonudbyder.

Jeg har i dag følgende telefonløsning (priser er pr. kvartal):

1 stk. TDC ISDN 2 for at klare et nummer til fax og telefoni - inkl. favoritaftale, viderestilling og vis nummer til kr. 555

TDC samtale til kr. 330 (fri opkald til fastnetsnumre, så vidt jeg har forstået - mit forbrug opmålt pr. minut skulle være ca. kr. 1500, så her "sparer" jeg da lidt)

Til mobil har jeg hver kvartal et forbrug på ca. kr. 1500

Hertil kommer ca. kr. 200 pr. kvartal til telefonmøder - primært med domstolene.

Jeg har behov for 5 telefonlinjer - en til min fax (med særskilt nummer) samt 4 til min fastnetstelefon, så alle 3 medarbejder kan tale på en gang plus en telefonsvarer samt evt. til en ekstra medarbejder. Jeg vil gerne have en løsning, som også tilgodeser, at mit telefonibehov er ligeligt fordelt på at jeg ringer fra fastnet til hhv. mobil og fastnet.

Internetforbindelse:

Jeg har en TDC Bredbånd 4096/512 Kbit/s til kr. 912 pr kvartal

Løsningen er for langsom, men hvad skal jeg vælge - jeg bruger primært internet til søgning i betalingsdatabaser med lovstof m.v. samt internetradio. Jeg vil også gerne have et mobil bredbånd - men hvad skal jeg vælge?

På forhånd tusind tak for jeres hjælp. Jeg sender gerne jer pr. mail en kopi af min seneste telefonregning.

 

 

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 07:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hjælp advokaten ;-):

Jeg driver et mindre advokatfirma, og det er meget vigtigt for mig, at mine telefoner virker. Jeg har nu forgæves gentagne gange forsøgt at få en ordentlig løsning hos TDC Erhverv, men desværre uden held - jeg kan åbenbart ikke få mere end 3 indgående linier - en linie til min fax og to til min fastnetstelefoner. TDC Erhverv kan ikke hjælpe mig!

Jeg er villig til at betale mig for at få rådgivning vedrørende telefoni - bare jeg kan regne med, at den er objektiv dvs. ikke er knyttet til en bestemt telefonudbyder.

Jeg har i dag følgende telefonløsning (priser er pr. kvartal):

1 stk. TDC ISDN 2 for at klare et nummer til fax og telefoni - inkl. favoritaftale, viderestilling og vis nummer til kr. 555

TDC samtale til kr. 330 (fri opkald til fastnetsnumre, så vidt jeg har forstået - mit forbrug opmålt pr. minut skulle være ca. kr. 1500, så her "sparer" jeg da lidt)

Til mobil har jeg hver kvartal et forbrug på ca. kr. 1500

Hertil kommer ca. kr. 200 pr. kvartal til telefonmøder - primært med domstolene.

Jeg har behov for 5 telefonlinjer - en til min fax (med særskilt nummer) samt 4 til min fastnetstelefon, så alle 3 medarbejder kan tale på en gang plus en telefonsvarer samt evt. til en ekstra medarbejder. Jeg vil gerne have en løsning, som også tilgodeser, at mit telefonibehov er ligeligt fordelt på at jeg ringer fra fastnet til hhv. mobil og fastnet.

Internetforbindelse:

Jeg har en TDC Bredbånd 4096/512 Kbit/s til kr. 912 pr kvartal

Løsningen er for langsom, men hvad skal jeg vælge - jeg bruger primært internet til søgning i betalingsdatabaser med lovstof m.v. samt internetradio. Jeg vil også gerne have et mobil bredbånd - men hvad skal jeg vælge?

På forhånd tusind tak for jeres hjælp. Jeg sender gerne jer pr. mail en kopi af min seneste telefonregning.

Det lyder lidt mystisk at TDC ikke kan hjælpe dig mere flere linjer. Du kan i teorien få alle de indgående linjer du vil - men så kræver det en lidt større investering i telefonanlæg.

TDC vil på mange punkter altid være dyreste, så måske du skulle snakke med nogle af de andre teleselskaber om dit behov og se om de kan finde en løsning til dig.

I sidder 4 mennesker på en internet forbindelse (formoder jeg) på en 4096/512 linje - det vil jeg mene måske er lige i underkanten. Du skal gerne op på en 8 mbit eller mere.

Og så vidt jeg husker så sælger TDC faktisk ikke 4mbit til private mere, men de malker selvfølgelig deres erhvervskunder.

Du vil gerne have mobilt bredbånd, der kan du sikkert spare lidt penge hvis du køber det hele ved din udbyder. Ellers så fungerer Oister godt.
Du skal huske på at mobilt bredbånd kun er tilsigtet, at bruge når man er på farten og ikke når man sidder på kontoret til hver dag. Så er den trådløs løsning på kontoret en bedre ideen.

 

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar, Denni.

Problemet med TDC Erhverv er manglende service - første henvendelse går fint - og så går medarbejderne derinde mere eller mindre "døde" og jeg hører ikke mere. Eksempelvis hvis TDC undtagelsesvis ringer og siger at de kan gøre det billigere fordi TDC faktisk ikke har styr på, at jeg allerede er kunde der, så kan de alligevel ikke gøre det billigere eller bedre.  Jeg tror, at jeg er for lille en kunde i TDC-regi.

Jeg har fundet ud af det med telefonanlægget, men hvor skal jeg købe det henne?

Det vigtigste er at få en god og driftssikker telefon, men tele-markedet er meget svær at gennemskue.

Jeg har p.t. en kunde, som har problemer med Telenord - alle telefoner har været nedlagt i en periode. Hvilke udbydere er driftsikre ud over TDC?

Hilsen

Kamilla

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hosted pbx er måske en løsning

Hastigheden på internet er i relation til afstanden til telefoncentralen.

Dette er måske en mulighed http://skylineerhverv.dk/

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hjælp advokaten ;-):

Tak for dit svar, Denni.

Problemet med TDC Erhverv er manglende service - første henvendelse går fint - og så går medarbejderne derinde mere eller mindre "døde" og jeg hører ikke mere. Eksempelvis hvis TDC undtagelsesvis ringer og siger at de kan gøre det billigere fordi TDC faktisk ikke har styr på, at jeg allerede er kunde der, så kan de alligevel ikke gøre det billigere eller bedre.  Jeg tror, at jeg er for lille en kunde i TDC-regi.

Jeg har fundet ud af det med telefonanlægget, men hvor skal jeg købe det henne?

Det vigtigste er at få en god og driftssikker telefon, men tele-markedet er meget svær at gennemskue.

Jeg har p.t. en kunde, som har problemer med Telenord - alle telefoner har været nedlagt i en periode. Hvilke udbydere er driftsikre ud over TDC?

Hilsen

Kamilla

Hej Kamila.

Så kommer vi lidt udenfor min viden. Men har du forsøgt at snakke med erhvervsafdelingerne ved de andre teleudbyder? 

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Denni

Tak for din ærlighed - ja, det er nok ikke andet for end at tage handskerne på og bruge sin fornuft og kritiske sans, når jeg hører alle lovprisningerne.

Jeg havde en telefonleverandør Telepunkt, som stod for opsætning af mit nuværende telefonanlæg, men samarbejdet røg direkte, da jeg havde bestilt en ekstra telefon på anlægget og de leverede en brugt telefon uden at oplyse mig herom. Jeg opdagede, at den var beskidt og ridset og ringede herefter til Telepunkt, som oplyste, at jeg ville have opdaget det, når jeg fik fakturaen - ellers forstod de ikke lige min indsigelse... Da fakturaen kom, så var telefonen skrevet på til fuld nypris - og da jeg så nægtede at betale en krone for brugt elektronik så gik Telepunkt i selvsving - Jeg kan absolut ikke anbefale det firma.

Jeg vil forsøge at google telefonleverandører og se om jeg måtte være heldig ;-)

Tak for hjælpen så langt.

Kamilla

Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for tippet, Michael, jeg forsøger at kontakte dem ;-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)