Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer med Netplads.dk -- webhotel fra Larsen Data (gratisdns)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoer!

 

Er der nogle, der erfaringer (positive såvel som negative) med webhotelløsnignerne fra Netplads.dk (som drives af Larsen Data). 

Jeg synes, at no nonsense-konceptet og afregningsmodellen ser rigtig fornuftig ud.

På forhånd tak!

 

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ser umiddelbart kun ud til at man kan hoste et enkelt domæne på deres løsninger (de angiver nemlig kun antallet af subdomæner man kan have).

Det er personligt en no no for mig, da jeg har en del sites og derfor kun går efter nogen der giver mig plads til dette.

Jeg bruger gratisdns i stor stil, men må sige at jeg har svært ved at kaste penge efter en virksomhed der ikke gider bruge mere krudt på deres hjemmeside. Der er så mange konkurrenter, så jeg vil omvendt spørge hvad det er der tale for dem ift alle de andre?!?!

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Min erfaring med dem: du får hvad du betaler for

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Krkli:

Min erfaring med dem: du får hvad du betaler for


Hvordan var serverload? Og oppetid?

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Lindgren:

Det ser umiddelbart kun ud til at man kan hoste et enkelt domæne på deres løsninger (de angiver nemlig kun antallet af subdomæner man kan have).

Det er personligt en no no for mig, da jeg har en del sites og derfor kun går efter nogen der giver mig plads til dette.

Jeg bruger gratisdns i stor stil, men må sige at jeg har svært ved at kaste penge efter en virksomhed der ikke gider bruge mere krudt på deres hjemmeside. Der er så mange konkurrenter, så jeg vil omvendt spørge hvad det er der tale for dem ift alle de andre?!?!

Sådan læser jeg det ikke. Antallet af tillægsdomæner for de respektive pakker er henholdsvis 2, 10, 50 og 200.

Hvad der taler til deres fordel? Gratisdns kører klippestabilt, no-nonsense og grimt design; men de kan jeg leve med. Bare serverne har det godt.

/K

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper:

Sådan læser jeg det ikke. Antallet af tillægsdomæner for de respektive pakker er henholdsvis 2, 10, 50 og 200.

Hvad der taler til deres fordel? Gratisdns kører klippestabilt, no-nonsense og grimt design; men de kan jeg leve med. Bare serverne har det godt.

/K

åh sorry, jeg var lidt hurtig her. Jeg ved ikke hvorfor jeg stoppede med at læse ved subdomæner. Det kan dog undre at noget som subdomæner bliver nævnt før antallet af domæner man kan tilknytte?!

Ja gratisdns køre fint, men det er også en noget anden type service end hosting. Jeg siger heller ikke at de ikke kører fint (jeg har absolut ingen erfaring med dem), jeg siger bare at jeg ikke ønkser at handle hos nogen der ikke tager deres forretning mere seriøs.

Så er der sikkert nogen der vil sige at det handler om produktet, ja, men hvis der bruges man ikke pakker det pænt ind, kan man hurtigt blive i tvivl om indholdet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Lindgren:

Kasper:

Sådan læser jeg det ikke. Antallet af tillægsdomæner for de respektive pakker er henholdsvis 2, 10, 50 og 200.

Hvad der taler til deres fordel? Gratisdns kører klippestabilt, no-nonsense og grimt design; men de kan jeg leve med. Bare serverne har det godt.

/K

åh sorry, jeg var lidt hurtig her. Jeg ved ikke hvorfor jeg stoppede med at læse ved subdomæner. Det kan dog undre at noget som subdomæner bliver nævnt før antallet af domæner man kan tilknytte?!

Ja gratisdns køre fint, men det er også en noget anden type service end hosting. Jeg siger heller ikke at de ikke kører fint (jeg har absolut ingen erfaring med dem), jeg siger bare at jeg ikke ønkser at handle hos nogen der ikke tager deres forretning mere seriøs.

Så er der sikkert nogen der vil sige at det handler om produktet, ja, men hvis der bruges man ikke pakker det pænt ind, kan man hurtigt blive i tvivl om indholdet.


Så rigtigt, så rigtigt. Det var jo også derfor, jeg forhørte mig her ;) Jeg er personligt ligeglad med indpakningen, selvom jeg er helt enig med dig i, at branding/signal-værdien er helt skæv på netplads.dk. Men de kører cpanel, og det er jo dejligt intuitivt at gå til.

Jeg tror, jeg gi'r dem et testspin henhover weekenden til et enkelt site, så må vi se, hvordan det performer.

 

 

Fra Odense
Tilmeldt 18. Mar 11
Indlæg ialt: 8
Fra  Odense Bed and Breakfast Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kasper,

Jeg har domænet www.bedandbreakfast-denmark.eu hosted hos Netplads.dk og har haft flere andre hosted der. Antallet af websites er ikke noget problem. Der betales forud pr. site. Jo flere penge som indsættes, jo mere rabat. Man betaler max 29 øre/dag for et domæne og det halve, hvis du indbetaler 3000 kroner.

Til konfiguration af websitet benyttes kontrolpanelet CPANEL, hvilket bestemt ikke er et af de simple, men det giver så til gengæld mulighed for rigtig mange tilretninger. Der er INGEN one-click installer til diverse CMS'er.

Svartiderne på kontrolpanelet og på selve hjemmesiden er udemærket.

Desværre er NetPlads server i Texas, USA. Det er desværre ikke så godt mht. SEO.
--

/ Tommy

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tommy Raun:

Hej Kasper,

Jeg har domænet www.bedandbreakfast-denmark.eu hosted hos Netplads.dk og har haft flere andre hosted der. Antallet af websites er ikke noget problem. Der betales forud pr. site. Jo flere penge som indsættes, jo mere rabat. Man betaler max 29 øre/dag for et domæne og det halve, hvis du indbetaler 3000 kroner.

Til konfiguration af websitet benyttes kontrolpanelet CPANEL, hvilket bestemt ikke er et af de simple, men det giver så til gengæld mulighed for rigtig mange tilretninger. Der er INGEN one-click installer til diverse CMS'er.

Svartiderne på kontrolpanelet og på selve hjemmesiden er udemærket.

Desværre er NetPlads server i Texas, USA. Det er desværre ikke så godt mht. SEO.
--

/ Tommy

Den sidste del var ny. Så vidt jeg kan pinge mig frem til, er dit site hostet hos ThePlanet.

Udenlandsk hosting er no-go. Dels af seo-hensyn, dels af loadtidshensyn (har stort set kun danske besøgende).

Elsker amino! :)

 

 

 

Fra Odense
Tilmeldt 18. Mar 11
Indlæg ialt: 8
Fra  Odense Bed and Breakfast Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper:

Tommy Raun:

Hej Kasper,

...

Desværre er NetPlads server i Texas, USA. Det er desværre ikke så godt mht. SEO.

--

/ Tommy

Den sidste del var ny. Så vidt jeg kan pinge mig frem til, er dit site hostet hos ThePlanet.

Udenlandsk hosting er no-go. Dels af seo-hensyn, dels af loadtidshensyn (har stort set kun danske besøgende).

Elsker amino! :)

På min Linux maskine siger "host"-kommandoen, at IP nummeret for www.bedandbreakfast-denmarke.eu er 174.120.123.10. Indtastes adressen i http://www.ip-adress.com får man (bl.a.) nedenstående:

OrgName: ThePlanet.com Internet Services, Inc.
OrgId: TPCM
Address: 315 Capitol
Address: Suite 205
City: Houston
StateProv: TX
PostalCode: 77002
Country: US
RegDate: 1999-08-31
Updated: 2010-10-13
Ref: http://whois.arin.net/rest/org/TPCM
--

/ Tommy

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)