Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af Lønsystem, Danløn eller Dataløn

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Hadsten
Tilmeldt 18. Sep 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du nu går med de overvejelser vil jeg da lige nævne Proløn, jeg kender en del der er rigtig glade for det, og det gælder også for mig selv.

http://proloen.dk/

 

www.haventa.dk - Håndværkerbutik i Hadsten og på nettet.

 

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 217
Fra  Techmaster Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres gode svar.

Jeg prøver Danløn, det ser ikke helt tosset ud, selvom jeg allerede ved oprettelsen har bandet  over deres dårlige og amatøragtige brugerinterface ved online registrering.

Det kan jeg godt leve med når jeg sparer oprettelsesgebyr til dataløn samt kr. 150 hver eneste måned Smile

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 217
Fra  Techmaster Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Techmaster:

Tak for jeres gode svar.

Hvis der er nogen af jer der stadig følger denne tråd vil jeg lige komme med en tilbagemelding. Jeg valgte Danløn og har nu brugt det i 8 måneder. Jeg er godt tilfreds og selvom jeg ikke synes det er super brugervenligt tror jeg nok det er lykkedes mig at slippe igennem den forløbne tid uden fejl i lønindberetninger mv.

Jeg har bare lige en enkelt advarsel. Hvis man har en måned uden lønudbetalinger SKAL MAN HUSKE selv at lave en NULINDBERETNING. Jeg havde sådan en måned i Juli og det kostede en "dummebøde" fra Skat på kr. 800,- for manglende nulindberetning Angry

Jeg har selvfølgelig ringet til Skat og klaget min nød da jeg egentlig troede jeg havde gjort alt så godt, og mener jeg har handlet i god tro, men Skat's svar er at hvis jeg vil drive virksomhed er det mit ansvar at sætte mig ind i reglerne....... ja Skat det er da så rigtigt. Endnu et "dejligt" boost fra Skat til den gode moral der skal sørge for at vi alle sammen betaler vores moms og skat med glæde Wink

Tilmeldt 5. Oct 11
Indlæg ialt: 77
Fra  atriumWeb ApS Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har valgt at bruge Danløn. Det fungere fint og løser opgaven.

- Martin

atriumWeb ApS - Webbureau Århus

Fra København Ø
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 38
Fra  Lokalebasen.dk Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi bruger også Danløn, da vi finder det nemt og overskueligt.

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Mar 08
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Techmaster:

Jeg har bare lige en enkelt advarsel. Hvis man har en måned uden lønudbetalinger SKAL MAN HUSKE selv at lave en NULINDBERETNING. Jeg havde sådan en måned i Juli og det kostede en "dummebøde" fra Skat på kr. 800,- for manglende nulindberetning Angry

Jeg har selvfølgelig ringet til Skat og klaget min nød da jeg egentlig troede jeg havde gjort alt så godt, og mener jeg har handlet i god tro, men Skat's svar er at hvis jeg vil drive virksomhed er det mit ansvar at sætte mig ind i reglerne.......

Hej. Jeg faldt i samme "fælde" først på året, men da jeg kontaktede Skat, (udelukkende for at få en forklaring så jeg kunne undgå at lave fejlen igen) fik jeg at vide at eftersom det var første gang slettede de da lige de 800,- Big Smile

Så jeg takkede for god servie og er naturligvis opmærksom med indberetningerne fremover.

Men det har vel iøvrigt ikke noget med Danløn at gøre, der skal vel laves en nulindberetning uanset hvilken lønsystem man bruger.

Kmosen

En af fordelene ved at være rodet, er at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser. Peter Plys, bjørn

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 217
Fra  Techmaster Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

kmosen:

Men det har vel iøvrigt ikke noget med Danløn at gøre, der skal vel laves en nulindberetning uanset hvilken lønsystem man bruger.

Muligvis korrekt, man kunne måske forestille sig at nogle lønsystemer automatisk lavede en nulindberetning hvis der ikke var registreret nogen indberetning i måneden, jeg ved det ikke, mit indlæg var absolut heller ikke ment som en kritik af Danløn, tvært imod for jeg er nemlig godt tilfreds. Det var bare ment som hjælp til iværksættere der skulle til at lave løn og måske, ligesom undertegnede, ikke lige vidste man skulle lave en nulindberetning.

 

kmosen:
Hej. Jeg faldt i samme "fælde" først på året, men da jeg kontaktede Skat, (udelukkende for at få en forklaring så jeg kunne undgå at lave fejlen igen) fik jeg at vide at eftersom det var første gang slettede de da lige de 800,-

Det hører med til min historie da jeg talte med Skat fik jeg at vide at de ikke kunne slette de 800,- da "det jo ikke er første gang der er problemer med mig" !!!!!  Ja det skyldes så at jeg i 2005 kom en måned for sent med momsindbetaling da økonomien på daværende tidspunkt var lidt stram, så ku jeg lige få den.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror ikke det ville være en særlig god ide hvis lønbureauer automatisk indberettede 0 hvis man ikke indberettede noget ! :-)

Jeg tror det ville være en rigtig dårlig forretning for statskassen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46433
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:
Jeg tror ikke det ville være en særlig god ide hvis lønbureauer automatisk indberettede 0 hvis man ikke indberettede noget ! :-)

Nej det er jo korrekt - men måske skat kunne hjælpe nyregistrerede ved at sende en service mail med, at du har ikke indberettet løn for xx måned. Du skal huske at 0-indberettte for måneden på xxxlink.com

Det er ikke lysende klart for nystartede, at der er disse 0 indberetningskrav - som jo gælder både SKAT, MOMS og FERIEPENGE som jeg husker det - også der skal man ind og 0 indberette for kvartalet.

En servicemail - i det mindste første gang fra de der kræver dette -  var venligt.

Til slut ang. danløn vil jeg TOPROSE deres support. Den er godt nok skriftlig, men jeg har, som de der kender min spørgelyst herindefra kan gætte - brugt supporten flittigt - og ALTID lyn svar inden for 30 min og ALTID tålmodigt og venligt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)