Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Begynderspørgsmål angående moms og regnskab for sportsklub

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Mar 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har et par spørgsmål angående opstart af en sportsklub (undervisning i kampsport)

Hvis jeg får 300 kr ind pr månede pr elev, skal der så betales moms af dette beløb?

Jeg er totalt grøn omkring alt der omhandler regnskab og skatteregler, hvordan får jeg lettest sat et system op så det bliver let for mig at bogføre de nødvendige ting?

På forhånd tak for svar!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 17. Mar 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 07:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Benny
Tak for hurtigt svar.
Det er dog ikke mening at klubben skal køre som en forening, jeg vil gerne sætte det op som et enkeltmands firma til en start, og derfra bygge det større.
Går ikke ud fra de samme regler gælder for virksomheder?
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Curiousmonkey

Det er rigtigt - de samme regler gælder ikke.

Udgangspunktet er, at du er momspligtig - MEN: der findes en momsfritagelse i momslovens § 13, stk. 1, nr. 3 du kan gøre brug af.

Læs mere her: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=95893&vId=203614. Scroll ned til efter midten, og læs teksten under "Undervisning i legemsøvelser". Den omfatter også undervisning i kampsport.

Husk, at det sikkert ikke er en fritagelse, som fritager "alt" du foretager dig. Du vil nok kunne have glæde af at få sat et vejledningsbesøg op med SKAT, for at få lagt din sondring rigtigt fra starten.

Det er træls at betale for meget i moms - men det kan pokker tage mig også være træls at få betalt for lidt og få en efterregning.

Held og lykke

Vh
Lars

Tilmeldt 17. Mar 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Super, tak for svar!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)