Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Datafeed kategorier- hvad har en affiliate brug for?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Feb 11
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære affiliates

Jeg er account manager for Webgains og vi er i færd med at oprette tilføjelser for Datafeed kategorier. Vi har i forvejden rigtig mange muligeder, men måske findes der en kategori, som ingen af os har været opmærksom på.

Nu vil vi jo ikke kun henvende os til annoncørerne, men vi vil også gerne vide, hvad det er i som affiliate har brug for!

Kom med jeres ønske kategori, så sørger vi for at det bliver implementeret (hvis ikke det er muligt i forvejen)!

På forhånd tak

Best regards/ med venlig hilsen
Rhea Riis
Account Manager

Webgains Denmark
ad pepper media Denmark A/S
Emdrupvej 28b
2100 København Ø
Denmark

Tel.: +45 88 80 42 93
fax: +45 70 20 83 87

Msn: rriis1@hotmail.com
e-mail/ : rriis@webgains.dk
site: www.webgains.dk
blog: http://blog.webgains.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, jeg laver en affiliate shop løsning hvor vi Pt. kun importerer feeds fra tradedoubler i vores shops. Viskal snart til at understøtte flere data leverandører, så webgains står snart for tur :-)

Mit ønske er ikke så meget på kategorier, bare at de er konsekvente på tværs af feeds. Jeg har mere nogle generelle betragtninger omkring feeds.

Noget af det der ofte mangler er information omkring om et givet produkt er på tilbud, eventuelt en fra-dato og en til-dato det er på tilbud. Tilbud vil jeg gerne kunne smide på min forside i min affiliate shop.

Unikke id'er (guid eller noget) - når man importerer varer fra en feed vil man gerne kunne finde dem igen i det feed man har i systemet. En måde at gøre det på er ved at kigge på navnet, men det kan jo også ændre sig. Ofte er det nemmest at fjerne alle varer og oprette dem igen. Det ville være bedre at kunne genkende den samme vare på tværs af alle feeds med eet unikt ID - således jeg ved at det lige nøjagtigt er den her bestemte vare.

Skelne mellem vare og variant. Det kunne være dejligt med et id til selve varen og så et underid til hver variant. Jeg er ligeglad med at have 17 forskellige størrelser i min butik. De skal sorteres fra og det vil jeg kunne gøre ved at kunne differentiere mellem hovedvaren og varianten (størrelse/farve).

Skil valuta fra beløb. Lav en valuta specifikation øverst i hver feed, evt med en landekode ellernoget og så skriv beløbet som et tal i stedet for eks.:  Kr. 99,99 det er altid trælst at skulle konvertere mellem forskellige valuta specielt på grund af at punktum bruges nogle steder som tusindtalsseparator og andre steder som decimal separator. Lav det tydeligt hvilken valuta der er tale om.

Generelt set er det mulighed for i større grad at kunne differentiere mellem varerne, således jeg kan sikre at jeg har nemmere ved at importere unikke varer.

Beklager hvis ikke lige det var det du tænkte på mht. dit spørgsmål, men det er noget der mangler i de feeds jeg normalt arbejder med. Har ikke gennemgået jeres i dybden så det kan være i kan meget af dette i forvejen - så beklager jeg.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

En let og overskuelig måde at bruge produktfeeds inde i jeres system ville være en god ting, ligesom Tradedoubler har med deres AdTool, bare mere brugervenlig. Altså, lad affiliates kunne lave deres egne tabeller/lister/matrixer osv fra jeres system uden at skulle programmere det selv. Hav en masse muligheder i forhold til 'læs mere', 'køb nu' knapper osv, mange muligheder for at opsætte tekst og pris osv.

Tilmeldt 8. Feb 11
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, mange tak for dit uddybende svar.

Jeg vil komme ind på de enkelte punkter!

- konsekvente kategorier: Ja, det har vi. Smile Vi kræver at alle feed indeholder min. følgende kategorier: merchant id, produkt id, deeplink, produkt navn. Udover det, kan annoncøren tilføje mange andre som pris, farve, størrelse, lagerstatus,...

- Produkter på tilbud: Annoncøren har mulighed for at oprette multiple datafeed, dvs affiliatene kan så downloade en feed, som fx kun indeholder sommer tilbud. Der fremgår af feedene, hvor lang tid tilbudene gælder.

- Unikke id'er: du har mulighed for at vælge en produktkategori. Så kan du vælge datafeed fra relevante programmer og har mulighed for at afkrydse en bestemt vare/kategori, du er intresseret i. Så downloader du kun det for dig relevante materiale.

Vi afholder i år flere arrangementer for affiliatene, hvor vi blandt andet også går i dybden med vores system. Har du spørgsmål, så tøv ikke at kontakte os! Det ville også glade mig at få en feedback, når du har set på vores datafeed.

Med venlig hilsen, Rhea

 

Tilmeldt 8. Feb 11
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Erik

 

Har du set på vores banner og link generator?

Vi afholder i år flere affiliate arrangementer, hvor vi gennemgår vores system i dybden. Det ville glæde mig at møde dig personligt! Mere info følger! :)

Med venlig hilsen, Rhea

Tilmeldt 10. Mar 10
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld at jeg hijacker tråden her,

Er der nogen der kender en simpel guide til hvordan man implementere et product feed på en wordpress side? Mit feed er fra Tradedoubler.

/Brian

 

Guide til billige blækpatroner på nettet.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)