Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Exel Hjææælp

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Ja Jeg kan ikke få de skærmbilleder med i indlægget her, men de kan se på http://jegskalbruge.files.wordpress.com/2011/03/hej-aminoer.pdf 

Håber der en der har en løsning

Jeg har et lille problem som jeg vil høre om der var en herinde der kunne hjælpe mig med.

Jeg har lavet et regneark, som jeg gerne skulle have til at opføre sig som et lille salgs/følgeseddelprogram.

Ark1 kalder jeg Lagerliste (det er den liste hvor jeg ajourfører mit lager)

 

Ark 2 Kalder jeg salg1 Dette ark er en kopi af ark 1 med et kundefelt, en leveringsdag, en kolonne til kundens pris og en kolonne til bemærkninger, alt dette kører som det skal.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nu er det så at jeg gerne vil have lavet en udskrift af de linier fra ark 2 hvor jeg har indtastet et unikt nummer i kolonne A og indtastet(solgt) i kolonne b .

Til dette har jeg lavet ark 3 der har flg. Formeler

Kolonne A        =+MINDSTE(salg1!A:A;RÆKKE(2:2))

Kolonne B        =+LOPSLAG(A4;salg1!$A:$N;2;FALSK)

Kolonne C        =+LOPSLAG(A4;salg1!$A:$N;3;FALSK)

Kolonne D        =+LOPSLAG(A4;salg1!$A:$N;4;FALSK)

Kolonne E         =+LOPSLAG(A4;salg1!$A:$N;5;FALSK)

Kolonne F         =+LOPSLAG(A4;salg1!$A:$N;13;FALSK)

Kolonne G        =+LOPSLAG(A4;salg1!$A:$N;14;FALSK)

Disse er kopieret 50 linier ned

 Det virker også lidt efter hensigten ……. Men kan jeg ikke slippe for at der står #NUM! i de celler der ikke er berørt.

Som f.eks. her

 

Og når vi nu er ved det er der en mulighed for at slippe for at skulle skrive et unikt nr. for at få det til at virke?

Nu er der sikkert nogen der spørger hvorfor jeg ikke bare bruger et alm. Faktureringsprogram. Når jeg sidder og sælger er det vigtigt for mig (og min kunde) at jeg får nævnt hele varelageret, i et alm. Program skal jeg vide hvad det er for en vare jeg vil sælge kunden for at få det på, dernæst er blomsterfolk ikke de mest tålmodige i verden, de står som regel ude i butikken og har travlt med kunder og har ikke tid til at vente på at jeg får fundet et varenummer i et alm. System.

Listesystemet virker ”analogt” jeg kunne bare godt tænke mig at vi ikke går med en pakkeseddel der har 100 linier på som vi ikke skal pakke.

Er der en haj derude?

 

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej , jeg kigge lige .pdf filen igennem - det ser ud til at du kan bruge if() / hvis() funktionen - lige hvordan du skal implementre det i excel arket er jeg lidt itvivl om, men læs lidt om funktionen her, måske finder du en løsning :)

http://www.excel-regneark.dk/?pageIDX=29#HVIS

 

Held og lykke

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Glasmager:
=+MINDSTE(salg1!A:A;RÆKKE(2:2))

Ændres til:

=hvis.fejl(+MINDSTE(salg1!A:A;RÆKKE(2:2));"")

 

Glasmager:
=+LOPSLAG(A4;salg1!$A:$N;2;FALSK)

ændres til:

=hvis.fejl(+LOPSLAG(A4;salg1!$A:$N;2;FALSK);"")

osv.

 

 

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 01:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Glasmager:

Og når vi nu er ved det er der en mulighed for at slippe for at skulle skrive et unikt nr. for at få det til at virke?

mig bekendt kan du ikke med formlen LOPSLAG, som henter den første værdi, der passer til opslagsværdien.

Men selvfølgelig findes der en løsning - Excel kan jo alt Big Smile   Men jeg er ikke i stand til at give dig det vise ord på stående fod.

Jeg kan istedet anbefale dig at stille spørgsmålet på www.eksperten.dk - hvor du finder de helt store excel-hajer.

 

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)