Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tidligere C4-bruger skal til at bogføre igen

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 8. Nov 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nogle idéer til et godt nutidigt og billigt regnskabsprogram som slægter det gode gamle c4 mest på, så lærekurven ikke bliver for stejl? Jeg har iøvrigt åbnet en helt konventionel detailbutik med hvad dertil hører af regnskabsprogramsbehov.

vh David

 

Fra Ejby
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

C5

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det vil nok være oplagt at sige C5, men det er efterhånden en rimelig bekostelig affære, hvorfor jeg mere hælder til et onlineprogram, som eks. e-conomic.

Så det afhænger følgelig også meget af, hvor meget du vil investere i et regnskabsprogram ligesom du måske på sigt gerne vil have en løsning med en integration af omsætningen og regnskabsprogrammet.

Tonny

Tilmeldt 8. Nov 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 01:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene.

Jeg forestiller mig noget mindre bekosteligt end C5 (allerhøjest et par tusinde kr.), men egentlig helst noget abbonementbaseret da jeg, ganske rigtigt, regner med (om et års tid) at få det integreret med (et endnu ikke indkøbt) kassesystem- POS. Minimum 50% af tidsforbruget ifm bogføring går nemlig på de daglige kasserapporter, hulk hulk. I så fald kan jeg nemlig bare opsige abb. (eller højst knibe en lille tåre over de relativt få tabte kroner), hvis jeg finder et genialt og/eller billigt POS der ikke spiller med regnskabsprogrammet. Kan se at der findes mulighed for at prøve mange af onlineprogrammerne gratis i 2 uger. Så kan jeg selv se om strukturen i programmet virker intuitiv for mig... Nogen der ved om hhv economics, summasumarum, e-moms og hvad der ellers er, har det, der i c4 hed en 'båndoptager', så at man kan programmere eksempelvis ALT-S til at spytte de 9-10 linier der skal bruges for at bogføre dagens salg og eks. ALT-L til at banke de relevante linier op for månedslønafregning i kassekladen? Og om de kan sortere en kontospecifikation (f.eks. Banken) efter beløb- meget rart hvis man skal afstemme et helt kvartal med kontoudtoget fra sin bank...

vh David 

 

Fra Odense
Tilmeldt 18. Feb 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Smykkemand

mht afstemning til banken vil jeg foreslå at du finder et program der hver gang du har bogført noget i banken ajourfører den "bogførte" saldo. Så kan du nemlig hele tiden se om du har lavet en bogføringsfejl, og hvis du ikke tjekker på hvert bilag men kun hver 10'ende er der max 10 bilag tilbage du skal tjekke i stedet for et helt kvartal, ( Hvilket selv en almindelig bogholder synes er spild af tid)

Fra København
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Hillerød
Tilmeldt 17. Sep 07
Indlæg ialt: 134
Fra  DANOSOFT aps Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej David.

Saldi har en ret konventionel brugerflade som du formentlig vil føle dig hjemme i som gammel C4 bruger.

Herudover har Saldi en integreret butiksløsning så din varebeholdning altid er ajourført og du kan bruge dine aftener på andet end at bogføre dagens omsætning :)

Ring gerne på 4690 2208, hvis du vil høre mere.

 

SALDI Regnskab for iværksættere

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Rude:

 

Saldi har en ret konventionel brugerflade som du formentlig vil føle dig hjemme i som gammel C4 bruger

Ja, så har vi forskellig opfattelse af, hvordan C4's brugerflade var. Jeg synes ikke den sammenlignes med Saldi.

Tonny

Tilmeldt 8. Nov 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene til alle.

Jeg skøjtet lidt rundt i C5 og må erkende at jeg er blevet en gammel hund og derfor ikke fandt det spor intuitivt hvilket for mig nok betyder ikke spor lig C4 (havde det på samme måde som jeg havde det de første mange (!) måneder efter skift til mac fra pc- og desværre har jeg ikke tiden, momsen skal være på plads 10/5). Uden prof. hjælp til kontoplansopsætning samt et hurtigt lynkursus kommer det sku nok ikke til at fungere for mig med et nyt regnskabsprogram. Men det er forhåbenligt slut efter dette regnskabsår, og så er det på den fra start med kasseapparat og banken integreret med bogf.systemet. det lyder fandme som noget der kan spare en for noget langhåret kontorstolsarbejde!!! Nå, tilbage til gode gamle C4 for et par kvartaler endnu.... 

 

Tilmeldt 8. Nov 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Var lige inde og kigge på demoen for Saldi. Ved første øjekast synes jeg faktisk også selve tabelbrugergrænsefladen minder rimeligt om C4. Selv om det lyder banalt så tror jeg faktisk at C5 måske ikke ville have tabt mig med en tabel-opsætning (hvor ser i hvert felt ligger en liste af funktioner) fremfor for C5's irriterende sti-opbygning med alle mulige options alle mulige underlige steder på skærmen. Håber det giver mening, hvis ikke- never mind.... 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)