Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger programmør/designer til en muligvis meget lukrativ idé. Helst i ØstJylland!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Mar 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,3 stjerner givet af 3 person

Hej Amino folk!

Jeg ligger muligvis inde med en god idé som jeg fik for nogle år siden men på det ridspunkt virkede den uoverskuelig og gik lidt i glemmebogen.

Jeg er så begyndt at tænke lidt over den igen og kan nu se mange flere muligheder i den end jeg kunne den gang.

Jeg søger i denne forbindelse en samarbejdspartner med erfaring inden for programmering, design og meget gerne erfaring i markedsføring. Opdelingen af firmaet og indtægter finder vi ud af, men forestiller mig 50/50 og ingen forudbetaling. Det lyder måske nok meget krævende men hvis jeg har ret og du/i er den rette til jobbet, kan det som sagt gå hen og blive et meget indbringende projekt.

Ved godt at nogle jer helst ser jeg lægger hele min idé ud på amino til fri beskuelse så i kan se om i gider at bruge tid på at besvare denne tråd... men det gør jeg ikke...! :)

Den indledende kommunikation bliver privat over mails/beskeder og når jeg er nogenlunde sikker på om du/i er i stand til at udføre opgaven, arrangerer vi et møde.

Hvis du er programmør/designer og kunne være interesseret i et sådan samarbejde så skriv til mig.

Hvis du har erfaring med tavshedskontrakter ser jeg gerne at dette bliver den første form for kommunikation. :)

Mvh. Anders

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Hvor lang tid skal udvikling være over og hvad er den forventet værdi ved lancering?

Fra Hvidovre
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

50/50 fordeling - og din indsats bliver ideen?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakob Ingeberg:

50/50 fordeling - og din indsats bliver ideen?

Det er da en super deal for ham, så får han en anden til at løbe den store del af risikoen, og beholder selv 50% af kagen hvis det bliver en succes.. Wink

Mon der er tænkt over markedsføringen og salget af det produkt der kommer ud af denne her gode idé?

For et smart system kan være intet værd hvis det ikke kommer ud til kunderne.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 9. Mar 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Markedsføringen burde klare sig selv med sneboldseffekt :)

50/50 fordeling er ikke en dårlig handel hvis det kan lade sig gøre.

Det er ikke en decideret hjemmeside.

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Du må komme frem med noget mere eller sende besked til nogle herinde som er programmører. Det du kom med er så tyndt så jeg vil ikke engang bruge det som base for kaffe istedet for vand.
Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 10 person

Mr. Ocean:

Markedsføringen burde klare sig selv med sneboldseffekt :)

50/50 fordeling er ikke en dårlig handel hvis det kan lade sig gøre.

Det er ikke en decideret hjemmeside.

Ked af at lyde som en sur gammel mand, men det er en elendig handel for en programmør / designer og du kan nok også godt regne det ud hvis du tænker dig lidt om og ser på det objektivt.

En programmør/designer løber hele risikoen ved at bruge af sine 24 timer i døgnet på at bygge idéen før der er tjent en krone. Betyder det at idéen ikke er så god som du tror så får vedkommende 0kr for en arbejdsindsats der allerede er lagt og ikke kan trækkes tilbage.

Hvis en 50/50 skal være rimelig så kræver det at du min. løber en tilsvarende økonomisk risiko som partneren. Bare at bidrage med idéen er ikke en værdi i sig selv, da i kan skilles og du så stadigvæk har idéen uden noget tab, hvorimod den anden part har tabt arbejdsfortjeneste. Risikoen er derfor ikke afspejlet ligeligt i den potentielle gevinst.

Sneboldseffekt plejer at være en anden måde at sige at man ikke har tænkt over hvordan produktet skal markedsføres men håber på ens idé er så god at alle vil fortælle om den til andre. Det sker meget sjældent i den virkelige verden, hvilket igen gør at designeren/programmøren løber en kæmpe risiko for at det aldrig bliver til noget for der er ikke nogen plan for hvordan det skal sælges, og markedsføres.

I og med at vedkommende tilsyneladende også skal kunne markedsføring, så lyder det basalt set som om du bringer meget lidt til bordet, tager ingen arbejdsmæssig eller økonomisk risiko, men kræver 50% af projektets omsætning eller overskud fordi du synes du har fået en god idé som du føler folk vil købe, men du har umiddelbart ikke noget dokumentation eller research på det.

Det er hvad jeg vil kalde for et rigtig dårligt tilbud for en partner på et projekt.

Hvis du skulle gøre dig noget som helst håb om at få en med på det tilbud, så skal det være en person som kender dig afsindig godt, ved at du er i stand til at skabe successer når projektet er klar til salg, aldrig løber fra dine aftaler, lægger lige så meget arbejde i et projektet som partneren selvom det ikke virker til at du har nogen specifikke evner der kan bidrage til udførelsen osv. Den type partner finder du ikke på et offentligt forum hvor ingen kender dig, men derimod bedst i din egen omgangskreds og vennekreds, for det handler mere om tillid til dig som person og din historik end hvad splittet er på.

Skulle det være tilnærmelsesvis interessant for en programmøer/designer/marketing person der rent faktisk har noget erfaring og kan løfte din idé ene mand/kvinde, så skal du nok regne med et split på nærmere 80/20 eller 90/10 ud fra hvad du har forklaret i den første post, fordi vedkommende løber så stor en risiko ved at stole på en de ikke kender og udføre størstedelen af arbejdet. Vedkommende vil forvente at kunne smide dig ud hvis det viser sig at du er det svage led i virksomheden der ikke bidrager i dagligdagen, uanset om du kom med det oprindelige koncept, for at sikre sig den bedst mulige tilbagebetaling af sin investering som indledningsvis virker til at være væsentlig større end din. :)

De fleste idé-folk glemmer at de fleste firmaer ikke er noget man laver en gang og så kommer der bare penge ind for tid og evighed. Det er en løbende process over lang tid hvor der skal bidrages løbende for alle parters vedkommende og der konstant skal justeres og tilpasses.

De fleste virksomheder startede i øst og endte med et produkt i vest før de var en success (F.eks. Nokia) og et partnerskab bør bygges på en gensidig forståelse for hver enkels evne til at bidrage til virksomheden/projektet løbende og ikke på opfattelsen af at der er en der får idéen og en anden der udfører den. Det er ikke et partnerskab, det er et ansættelsesforhold. Der skal være en plads til idémageren i dagligdagen (dvs et job han/hun kan udfylde) i projektet for at retfærdiggøre et væsentligt ejerskab, ellers er projektet død på forhånd fordi størstedelen af projektets ressourcer går til en part der ikke bidrager med noget til den daglige drift.

Den rigtige tilgangsvinkel til et indlæg af denne type ville have været:

  • Jeg kan xxx.
  • Jeg er rigtig god til xxx fordi jeg tidligere har lavet xxx.
  • Jeg har en idé som vedrører xxxx.
  • For at kunne virkeliggøre den mangler jeg en eller flere personer med viden om xxxx
  • Jeg ved ikke endnu hvordan vi deler fortjenesten men det kan vi tale om når vi har talt med hinanden og set om vi kunne finde ud af at arbejde sammen.

Så havde du formodentlig fået en række henvendelser hvor du yderligere kunne have fortalt hvorfor du tror det er en god idé, fået overbevist personerne om at der kunne være penge i det fordi du har noget baggrund der gør at du har noget erfaring med idéens område og når så alle var overbeviste om at det var en god idé, så kunne i have talt om hvor mange ressourcer og hvilke i hver især kunne lægge i det.

Efter den snak kunne du sagtens have endt ud med 5% af det samlede firma hvis du kun bidrager med 3% af arbejdet der skal til for drive projektet og så måske et par %'er oveni fordi det var dig der trommede folkene sammen og startede projektet op, men det kunne stadigvæk være et rigtig godt projekt og en økonomisk gevinst for dig, fordi du reelt ikke skal lave ret meget, men stadigvæk har en potentiel gevinst.

Så længe du hverken har penge til at betale for arbejde, eller selv kan lave noget arbejde som en partner ikke kan, så er en idé lige præcis 0 kroner værd uanset hvor god man selv synes den er. At afsætte 50% til dig selv med det samme uden at fortælle om idéen, hvor meget arbejde der skal lægges i den, hvor stor en del du bidrager med osv, får dig med det samme til at lyde useriøs og dit projekt ugennemtænkt og den sikre måde at skræmme de dygtige folk væk, for deres alarmklokker bimler løs når de læser den slags. :)

/my 2 cents

 

 

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Oscar - kæmpe rygklap herfra! Kanon indlæg!

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Tilmeldt 9. Mar 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for informationen og din tid Oscar :)

Du har ret i mange af de ting du siger. Men sneboldseffekt får det uanset om folk snakker om det eller ej.

Jeg har fundet det firma jeg har brug for og har vist dem en ppt af projektet og jeg kan fortælle de er meget positive.

Det kan selvfølgelig godt være det ikke bliver 50/50 men omkring 20% er mere end nok til mig. :)

Skal nok informerer jer når projektet er oppe at stå :)

Tak

Fra Vejle
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 155
Fra  Madeby Marketing I/S Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Super indlæg Oscar.

 

 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)