Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uoverskuelig gæld :(

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren:
hans udlægning af historien er jo egentligt irrelevant, specielt fordi vi ikke kan få historien fra modpartens side (skat´s).

Det er jo unægteligt sandt, men i alle husker jeg Carls historie som en skattebeslutning der kostede masser af penge og som Carl siden fik rettens ord for, var en fejldom.¨

Du har helt ret I at vi ikke kender skats svar og at det er mystisk at skat så ikke pådømmes en erstatningspligt i forhold til en konkurs, men jeg tror nu nok, at den er god nok, med dommen som gik Carls vej og erklærede skats handling for forkert

Du har derimod nok ikke ret i bare at erklære at Carl ikke havde styr på det ene eller andet i forhold til skat, hvis dommen var så klart til Carls fordel, som jeg husker den (måske Carl direkte kan/vil kopiere dommen). Desværre kan retssager mod skat tage meget længere tid at vinde, end skifteretten har tålmodighed til.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

 

>cookie

Som sagt kender jeg ikke Carls historie og jeg har ikke tænkt mig at lede Amino igennem for at finde den, men som det beskrives har Carl foretaget en skattemæssig disposition i sin regnskabsføring og skat har så underkendt denne disposition. Dispositioner der kan have så alvorlige konsekvenser kunne man måske måske have undgået ved at bede om et bindende svar fra skat inden man foretog den. At skat så sidenhen skulle være blevet underkendt er jo en anden sag. Men kender som sagt ikke historien, men bliver altid en smule irriteret når skylden skydes på skat eller samfundet, som regel er det jo ens eget ansvar at man havner i uheldige situationer og ofte afhænger et videre forløb efter hvordan man vælger at agere fremadrettet.

Heldigvis har Carl da fået en ny forretning op at stå og det er jo altid et lyspunkt og jeg går da ud fra at Carl nu er fri af skats kløer.

Jeg har som sagt ikke selv de bedste erfaringer med skat, -men på den anden side så er skat der jo for at passe på dine, mine og vores penge, så i sidste ende er det jo mit ansvar at sørge for at betale hvad jeg skal til skat efter gældende lovgivning.

Hilsen Søren

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 06:57
Hvor mange stjerner giver du? :
tja det sker da jævnligt at der er sager mellem virksomheder og skat vdr tolkning af skattereglerne.

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)