Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min idé trænger til lidt feedback

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Frank
Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har fået en idé, som jeg selv synes er ret så god. Den skal ikke gøre mig rig, men hjælpe folk. Derfor vil jeg ikke tage penge for at folk bruger den. Det kunne selvfølgelig være skønt at tjene lidt mønt, men det er sekundært. 

Kort sagt, jeg vil lave en side med noget video mm. som skal være gratis for brugerne - dog er video en ganske kraftig størrelse, hvortil jeg tænker at jeg bliver nødt til at tjene nogle penge gennem reklamer.

Jeg kunne lægge videoerne ud på youtube, men så ville jeg ikke have mulighed for at lave f.eks. 5 sekunders video inden selve filmen starter, hvilket jeg vurderer som nødvendigt for at jeg ikke skal sætte penge til. 

Mine spørgsmål er som følger:

1. Skal man købe en speciel server pakke for at få lov til at streame sine egne videoer fra sin side?

2. Er det anbefalsesværdigt at lægge videon ud på youtube, og på den måde få endnu flere views? (Men så sætte penge til i forhold til selve driften)

3. Mine videoer skal være simple, de skal ligne en mellemting mellem en Prezi presantation (www.prezi.com) og have en grafisk stil som jeg tror bedst opnås ved hjælp af flash (her tænker jeg på hvis jeg nu har nogle animationer)

 

Jeg vil helst ikke røbe for meget, men jeg håber da ovenstående er overskueligt.

Mvh.

Fra Frank
Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke meget for det, men...

 

BUMP

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

1. Nej behøver du ikke - men du skal overveje hvad du regner med at trække i trafik pr. måned. Fordi hvis det går godt (og det håber vi da på), så bliver det ret tungt trafikmæssigt.

2. Ja du kan få lidt flere views på Youtube - men du kan få ligeså mange på din egen side, hvis videoen bare er god nok.

3. Er det et spørgsmål?

Du har mulighed for at have 5 sekunder reklamer hvis du selv styre alt det video tekniske og ikke overlader det til Youtube. Så det er jo et spørgsmål du må gøre op med dig selv.  

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var nogle gode svar Denni kom med.

jeg synes så til gengæld at du skulle tage at beslutte dig. Vil du tjene penge eller ej. Princippet er jo ligegyldigt om det bare er en lille bitte smule du vil tjene, eller du vil være styrtende rig.

Penge er penge, og gratis er gratis. Der er ikke noget der hedder næsten penge, og altså heller ikke noget der hedder næsten gratis.

Når du har fundet ud af det, og du lander i dette tilfælde på ordet penge, - så skal du finde den billigste måde at udføre din idé på. Du kan jo sagtens lade Youtube hose videoerne og så embedde dem på din hjemmeside hvor du har reklamer.

Hvis videoerne skal rundt viralt, så må du jo selv havde dem liggende og dermed tage de omkostninger trafikken giver med i din prispolitik på reklamerne. Her kunne du have et startgebyr der dækker dine faste omkostninger, og så betaling pr. visning så dine variable omkostninger også dækkes.

Men du kan ikke sidde mellem to stole.

Fra Frank
Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

#Denni

Tak for svarene, dog er jeg lidt i vildrede angående det med trafikken, koster det meget ekstra at have trafik fra sin side, istedet for at embedde videoerne fra youtube?

Angående nummer 3 - det var meningen det skulle have været et spørgsmål. 

Spørgsmålet lyder:

Mine videoer skal være simple, de skal ligne en mellemting mellem en Prezi presantation (www.prezi.com) og have en grafisk stil som jeg tror bedst opnås ved hjælp af flash (her tænker jeg på hvis jeg nu har nogle animationer). Hvor svært er det at lære at lave flash, på basis niveau? 

 

#Michael

Det du mener er altså, hvis jeg f.eks. har faste omkostninger for f.eks. 2000 kr. måneden - så skal jeg tage 2000 kr for at have reklamen, samt 50 øre for hver gang den bliver vist?

Jeg kan godt se det blev noget diffust det med at jeg ikke ville tjene penge, for selvfølgelig vil jeg det. Det jeg mente var at jeg ville ikke kræve penge af folk for at se videoerne, reklamer bliver der dog nødt til at være lidt af, for at jeg ikke sætter penge til.

 

Tak for svarene indtil videre.

Mvh,

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)