Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Porto fra USA til Danmark

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra KBH
Tilmeldt 31. May 10
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Har nu ledt flere steder på nettet for at finde ud af hvad det koster at sende et helt almindeligt brev (max. 50 gram) fra USA til Danmark.

Har nu fundet prisen 0,98 cent, hvilket jo kun er lige over 5 danske kroner. Kan det virkelig være rigtigt at det er billigere at sende et brev fra USA til Danmark, end det er at sende fra København til Århus? 

Men er det samme pris, uanset hvilken stat i USA man sender fra?

Jeg har bl.a. brugt dette link: http://www.usps.com/prices/first-class-mail-international-prices.htm#cz

På forhånd tak, hvis nogle kan af/bekræfte min opdagelse. 

Hilsen Lærke.

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder helt rigtigt. Er ofte i USA, men sender kun postkort - men det er vist samme pris:-)

Det danske postvæsen kunne lære en ting eller to...

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Fra Videbæk
Tilmeldt 12. Dec 09
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lærke,

 

Prisen lyder ikke til at være forkert, du skal tænke på Amerika er et stort land. Dvs. flere breve osv. Og de sender det jo bare til Europa hvorefter det bliver fordelt.

Hvorimod vi i Danmark er meget få mennesker, og lønningerne er høje osv. :)

Håber det giver lidt mening.

 

Mvh Mejner T.

 

Mejner Therkildsen

Tilmeldt 14. Jan 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vist efterhånden svært at finde et sted, hvorfra man ikke kan sende et brev til Danmark billigere, end det er at sende det internt med Post Danmark (nu:10kr). Desværre tror jeg Post Danmark er ved at selvdestruere pga. manglende forståelse af markedsmekanismerne. Det er OK at tude over elektronisk post etc. - men det giver ikke mening at blive ved med at forringe servicen OG sætte priserne op... Der er for mig at se behov for en god gammeldags profitmaksimering: Effektivisere og justere priserne så de er konkurrencedygtige. Det lader til at GLS og Swipp allerede har taget en god del af pakkemarkedet - og når jeg kigger på hvor meget der går galt for Post Damark ifht. mine forsendelser er der ikke noget at sige til at det skal koste mange penge at sende breve/pakker med Post Danmark. Men det var så nok et godt sted at starte: Få styr på processerne ifht. kerneforretningen. Når der er det (så man har en chance for at håndtere en lidt større efterspørgsel) kan man så prøve at justere priserne ned i nærheden af et konkurrencedygtigt niveau igen. Så kan det være man opdager at der sagtens kan være flere penge i at distribuere meget til fornufige priser fremfor lidt til høje ditto.

Naturligvis er ovenstående brok skrevet i yderste frustration og uden indgående kendskab til Post Danmarks frustrerende forretning! Men jeg er bare så ked af at se på en (for mig at se vigtig) samfundsmæssig service køre sig selv i sænk!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Gnyff:
Det er vist efterhånden svært at finde et sted, hvorfra man ikke kan sende et brev til Danmark billigere, end det er at sende det internt med Post Danmark (nu:10kr). Desværre tror jeg Post Danmark er ved at selvdestruere pga. manglende forståelse af markedsmekanismerne. Det er OK at tude over elektronisk post etc.

du mangler at forstå, at det er internationale postaftaler fra før postbud Per blev født. Danmark skal stå for udbringning i princip gratis for post fra ALLE andre lande - de skal bare ha dem frem til Danmark. Det betyder, at post DK skal bære masser af breve ud fra verden - uden penge - og F.eks. Kina kan fra staten af sætte lav porto fra Kina og ud - og stadigt skal Danmark tage byrden fra grænsen. Til gengæld skal post DK stå for transporten af vore breve ud til f.eks. Hong Kong grænse, og dels er vi dyrere med løn i DK til fordeling end de er i Kina - dels vil DK ikke give statstilskud for at få danske breve til Kina, hvor Kina vil gøre det for at få breve til Danmark

Det rammer næsten alle Europæiske postrater - specielt i lande med samme omkostninger som vore, til at få posten ud. Tjek f.eks. Sverige og Norge osv - samme problem/priser

Det er ikke rigtigt frit valg. Vi kan godt sætte porto ned for danskere, men det kræver, at staten (og dermed skatteborgere der ikke sender post) betaler meget mere. Som det er nu, skal postDK blot lige løbe rundt

Om man skal skattefinansiere post er rent politisk afgørelse - det er faktisk ikke let at være post DK

Vist kan de givet forbedre processer - men ret skal være ret, man må forstå hvorfor i alle fald OG alle andre må jo gerne fragte breve.

Hvorfor tror du ikke andre har taget brevmarkedet - trods forsøg?? Fordi det ikke kan lade sig gøre at tage det til lavere priser - ret enkelt. 

Pakker er lidt andet - og her fører post DK stadigt men andre har bedre plads og skal være velkomne jo

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)