Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rejseudgifter m.v i enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Mar 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino-brugere

Først et stort tak til de mange gode indlæg på siden. Inspirerende læsning må man sige.

Situationen er den at jeg i 2010 startede en enkeltmandsvirksomhed. Jeg er nomalt ansat i staten og kører dette ved siden af som en mindre konsulentvirksomhed. Har nu enkelte punkter hvor jeg er lidt usikker på rent fradragsmæssige forhold m.v.

Lidt om virksomheden: jeg er læge og har oprettet en enkeltmandsvirksomhed der udfører konsulentarbejde til hovedsageligt forsikringsselskaber. Det er således en bi-beskæftigelse hvor jeg rundt regnet omsætter for lidt over 300.000 årligt. Jeg er ikke moms-registreret da 95 % af min ydelser ikke er moms-betinget (sådan er det med lægelige ting). Er ikke omfattet af VSO. Har ikke anvendt revisor-bistand da jeg ikke har et super kompliceret regnskab. Jeg trækker som udgangspunkt kun telefoni samt internet fra. 

1. Transport: jeg bor og arbejder i byen og har derfor pt ikke bil. Mine konsulentopgaver udføres hovedsageligt en 10-15 km fra min bopæl. Kan trasportudgifter så som offentlig transport samt taxi trækkes fra i det endelige regnskab ? Jeg skal til at erhverve mig en bil. Dog kun en brugt bil til en 50.000-80.000 - kan det på nogen både være en fordel at køre dette over virksomeheden ?

2. Er det korrekt forstået, at da jeg omsætter for over 300.000 årligt er nødt til at indsende et regnskab til skat ? i så fald er det så tilstrækkeligt at anføre udgifter minus indtægter og et nettoresultat ? eller er det nødvendigt med angivelse af alle posteringer samt bilag ?