Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Viderestilling hos Gigahost

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tue

Jeg har også viderestillede domæner ved Gigahost - og det er først i tråden her jeg er blevet opmærksom på problemet med frame forward
(tak til CMS - så fik jeg fjernet en gang dublicate content her til aften!)

Jeg har løst det således:
Fjernet gigahosts viderestilling så domænet bliver selvstændigt (det koster jo ikke ekstra). Derefter uploaded en .htaccess fil i roden på domænet som viderestilles. Jeg har fået det til at virke med en fil der indeholder følgende kode:

Options +FollowSymLinks
 
RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^domænet_som_skal:viderestilles.dk [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://domænet_det_skal_pege_påå.dk/$1 [L,R=301]

RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www.domænet_som_skal:viderestilles.dk [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://domænet_det_skal_pege_påå.dk/$1 [L,R=301]

Skriv filen i notepad eller lign op udload den til serveren. Der ændrer du navnet til .htaccess

Håber du kan bruge det.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

godt løsningsforslag fra Søren her, husk endelig at checke status header med fx seo consultants tool efterfølgende du har lavet det trick Søren snakker om her.

Således kan du sikre at det er korrekt, for man kan hurtigt komme til at skrive lidt forkert hvis man selv roder med .htaccess filer.

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

CMS:

godt løsningsforslag fra Søren her, husk endelig at checke status header med fx seo consultants tool efterfølgende du har lavet det trick Søren snakker om her.

Således kan du sikre at det er korrekt, for man kan hurtigt komme til at skrive lidt forkert hvis man selv roder med .htaccess filer.

Hvad kan den status header checker som man ikke kan opdage ved at taste den URL der skal viderestilles ind i browseren? Hvis jeg viderestilles direkte og URL'en ændres til den viderestillede så kører det vel som det skal?

Det var sådan jeg kontrollerede at mit virkede - og konstaterede samtidig at jeg skulle definere for både med www og uden.

/S

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 9. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

CMS:

Tobias Thaastrup-Leth:
Nemlig, så brug evt Gratis DNS i stedet og lav en URL forward der.
Det er nemlig en 301 der kan laves der.

Det skal da lige være noget helt nyt, ellers vil jeg nu mene du tager fejl. Hmm

Gratis DNS har altid lavet traditionel frame-forward, og ikke givet mulighed for 301-redirect. Men hvis de skulle have introduceret dette produkt uden jeg har opdaget det, så råb endelig højt og korrigér mig.

Indtil da bør trådstarter nok lige være lidt varsom med at følge dette råd.

Begge dele er muligt Smile Du skal blot svare "Nej" i frame feltet:

Husk både med og uden www.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren Sjøgren:

Hvad kan den status header checker som man ikke kan opdage ved at taste den URL der skal viderestilles ind i browseren? Hvis jeg viderestilles direkte og URL'en ændres til den viderestillede så kører det vel som det skal?

Det var sådan jeg kontrollerede at mit virkede - og konstaterede samtidig at jeg skulle definere for både med www og uden.

Den kan fortælle dig om det er tale om en 301-redirect eller noget helt andet.
Bare fordi din browser viderestiller er det ikke sikkert det er lavet med 301-redirect, det kan også laves med 302, javascript, meta refresh og meget mere. 

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tobias Thaastrup-Leth:
Begge dele er muligt Smile Du skal blot svare "Nej" i frame feltet:

Ja tak jeg kender til den funktion, men det har indtil fornylig jeg sidst anvendte den ikke været en 301-redirect der foretages.

Det er dog en redirect, men hvis den ikke returnerer med 301, så står du ganske uheldigt stillet i søgemaskinerne

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 9. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det har du ret i. Jeg tror faktisk at Gratis DNS før har benyttet 302, men hæng mig ikke op på det.

Samtlige URL forwards jeg har lavet de sidste mange mange gange hos GDNS returnerer dog en 301.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 01:31
Hvor mange stjerner giver du? :

ok fedt nok, og rart de endelig langt om længe har fået fikset den lille detalje :)

Bare ganske mystisk at gratisdns så ikke har informeret om det, eller skriver det i deres interface, men jeg vil da straks prøve det af om det virker.

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 9. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja giver du lige en melding, hvis du oplever at det igen sker med 302? Jeg skal også nok holde øje.

Underligt at det ikke tydeligt fremgår i kontrolpanelet, men sådan er det åbenbart bare.
Men man kan nok ikke tillade sig at klage, når det er gratis Smile

VH
Tobias, OnlineMedier ApS

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)