Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Provisionsløn = Skat ... ?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Har lidt svært ved at finde ud af en ting, hvilken jeg så håber der er nogen herinde der kan fortælle mig, hvorledes man gør i en sådan situation.

Jeg går med tanken om i fremtiden at skulle ende som ejendomsmægler, hvilke som regel har en fast garantiløn der ikke er at prale af, det ved jeg godt Smile men pengene tjenes på provisionen m.v. Det skal hertil siges at min valg af fremtidsjob ikke har specielt meget med lønnen at gøre, men mere interesse, dog drejer mit spørgsmål sig om løn.

Kan ikke helt se hvordan man, når man har en meget skiftende indkomst fra den ene måned til den anden, kan håndtere det rent skattemæssigt. Ønsker jo selvfølgelig ikke hvert år at skulle ende med en betragtelig restskat, men der må være nogle herinde der selv lever på denne vis og kan fortælle hvorledes man lettest håndterer det.

Lad os nu sige, at man i en måned har en indkomst på kr. 30.000, den efterfølgende en indkomst på kr. 40.000, næstefterfølgende måned kr. 25.000 og så videre. Skal man hver eneste måned ind på SKAT´s hjemmeside og ændre ens oplysninger eller hvorledes gør man det smartest med en så svingende indkomst?

 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Udbetaler en fast månedsløn og sætter penge til side til SKAT hvis det køres som enkeltmandsfirma?

Alternativt i selskabsform som "almindelig" lønmodtager i firmaet, og så selskabsskat/udbytte af eventuelt overskud når året er omme.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Mange tak for svar, men tænker mere i retning af at man er ansat hos eksempelvis en kædebutik, hvor de så udbetaler lønningerne - ikke hvor jeg er ejer af butikken :o)

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)