På min ene har jeg en gruppe af søgeord hvor jeg ved det er kunder der er interesseret i at købe, der er min CTR 14% - mens på de mere brede søgeord er den i gennemsnit med samme annonce ca. 3%
Det er et stort arbejde at lave gode Adwordskampagner, og kræver daglig analyse af tendenser af brugeradfærd, marked og søgeord.
Mange får ikke nok ud af deres kampagner og opgiver efter et stykke tid. Atter andre vælger at udlicitere deres Adwords til professionelle folk som arbejder med opgaverne til dagligt, men også dette er med svingende succes.
Jeg overtager gerne administrationen af din kampagne, hvis du er ved at løbe træt i det, og ønsker nogle bedre resultater.
Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk - https://icode.dk
Jeg har nogle søgeord med CTR på 60-70%, men omvendt har jeg også søgeord med en CTR under 1%. Det skyldes i høj grad positionen som er blandt de nederste, da konkurrencen er ekstremt stor på de søgeord.
Det er godt at have fokus på CTR, men konverterer disse klik godt?
Man kan godt forestille sig at du har en CTR på 0,82, hvor der er 35% der konverterer til et køb, mens ved et andet søgeord er 3% i CTR, men 2%, der konverterer til køb, da dette søgeord blot genererer en masse interesserede, men ikke reelle købere. Så buttom line er, du er naturligvis nødt til at se på hele regnestykket.
Hvis du bruger brede søgeord, vil din CTR være betydeligt lavere, end hvis du bruger søgeordsætninger, eller eksakt match.
Hvis du bruger brede søgeord, er det et must, at du også tilføjer negative søgeord (søgeord der ikke er relevant for din side). Dette vil også øge din CTR.