Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

C5: Debitorsamlekonto findes ikke, fejlmeddelse

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

 

Jeg sidder og prøver at udligne en debitorindbetaling, men bliver ved med at få fejlen "Kladde 'Daglig' Konto '70' Debitorsamlekonto eksisterer ikke".

 

Ifølge min logik giver denne fejl ikke mening, da der findes en debitor med nummer 70. Samtidigt findes der også en debitorsamlekonto.

Med til historien hører, at der på fejlkontoen står samme saldo som på denne debitor (der er kun faktureret én gang på debitoren).

 

Er der nogle kloge hoveder derude som kan hjælpe?

 

På forhånd tak.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Debitor samlekonto, samler oplysninger fra samtlige debitorer via bogføringsgrupper.

Når du får en sådan fejl, plejer det som regel at være, at denne debitor mangler i bogføringsopsætningen, konto 70 Debitor Samlekonto.

Du skal derfor gå ind i debitoren, bogføringsgrupper og finde årsag hertil via den manglende konto 70.

Du kan evt. tjekke op på en anden debitor der ikke melder fejl og sammenligne kontonumre der henvises til i opsætningen.

Håber du forstår det.

mvh

 

Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

 

Tak for feedback, og undskyld jeg først vender tilbage nu, men har været underdrejet af arbejde.

 

Hvordan vil du rette det? Føre bilaget tilbage, dernæst rette debitorens debitorgruppe, for derefter at føre bilaget frem igen?

 

Mvh. Mikkel

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)