Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indberetning af køb af bærbar computer over 10.000 kr.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 13. Apr 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er i fuld gang med at lave min selvangivelse for første gang, som ejer af en enkeltmandsvirksomhed.

Mit problem er at jeg har indkøbt en bærbar computer igennem virksomhedet, og dette vil jeg selvfølgelig gerne oplyse Skat om. Samlet med HDMI kabler osv. sneg købet sig op på 13124,49 kr., så nu bliver jeg i tvivl om hvad jeg angiver det som. Jeg har Googlet løs og fundet frem til at da beløbet overskrider 10.000 kr., kan jeg ikke angive det som en straksafskrivning.

Så mit spørgsmål er selvfølgelig, hvordan angiver jeg mit køb på min selvangivelse?

På forhånd tusind tak for hjælpen.

Med venlig hilsen,
Jonas Hovgaard 

Tilmeldt 10. Feb 11
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas

Grænsen for småanskaffelser var i 2010 ikke kr. 10.000 men 12.300 og vi taler her om beløbet excl. moms. Jeg ved ikke om det løser dit problem, da jeg ikke kan se om det er købspris incl. eller excl. moms.

Er der tale om beløbet excl. moms, som du har oplyst skal du istedet bogfører købet under aktiver (en værdi - noget du ejer).

Når året er omme kan du så afskrive på produktet. Du kan maksimalt afskrive 25% om året. Når restsaldoen er under kr. 12.300 (2010) kan hele restsaldoen afskrives.

Det betyder, at hvis du fratrækker kr. 3281 i 2010 vil du kunne fratrække restsaldoen i 2011.

Håber det hjælper dig på vej.

Med venlig hilsen

Kim Schmidt

www.bbf-fyn.dk

 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)