Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billig Betalingsløsning til nonprofit organisation

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg søger en betalingsløsning til nonprofit organisationen Masangas venner (www.masanga.dk) som driver et hospital i Masanga provinsen i Sierra Leone.

Da projektet er afhængig af frivillige, sponsorer og medlems støtte, betyder hver en krone vi kan få ind til projektet utroligt meget.

Vi leder derfor efter en billig betalingsløsning. Både til at opkræve medlemsskab online, men muligvis også til at sælge nogle af de varer der produceres omkring hospitalet. Se eksempelvis www.bangurabags.dk.

PBS/NETS har ikke villet støtte projektet, og denne løsning er almindeligvis derfor for dyr på grund af indløsnings aftaler og gebyrer.

Paypals gebyrer virker lige i overkanten. Husk - Hver en krone tæller.

Er der nogen der ved om der findes nonprofit betalingsløsninger? Eller evt. har et forslag til en meget billig gebyr-lav løsning? Vi koder gerne langhåret kode hvis vi kan spare penge :)

 

Fra København
Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar!

Ewire ser interessant ud, men stadig lige høje nok gebyrer. Det siger jeg fordi vi også undersøger muligheden for microbetalinger for at støtte projektet. Hvis folk skal overføre eksempelvis 10 kroner om måneden, og vi samtidig skal føre dette over på vores drifts konti, så løber gebyrerne op. Men tak for link, det skal i hvertfald til overvejelse.

Jeg har søgt på termerne "Free online fundraising" og "free online charity systems".
Jeg ser umiddelbart ikke noget vi kan bruge - ofte er der tale om services med meget specifik og begrænset funktion. Eller også er det services hvor man støtter andre charities og altså ikke vores :)

Sun.com's gratis betalingssystem har jeg ikke kunnet finde - men jeg ser at artiklen er fra 1999. Jeg antager desuden at denne løsning er Java baseret, og det er muligvis en forældet løsning og for stor en barriere for dagens internet brugere?

Ja jeg er klar over at jeg begynder at lyde kræsen ;)
Jeg vil dog gerne fortsat høre om andre har bud på billige PBS/NETS alternativer?

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Burfelt,

Java er, i sig selv, langt fra en forældet teknologi :-) 

Betalingsløsningen må klart være forældet hvis den ikke er opdateret siden da, men det kunne være fedt hvis de havde. 

Jeg kan se I har sat jeres kontonummer på forsiden. Det er selvfølgelig godt.

Jeg tror dog I kun mister penge ved ikke at få PayPal op med det samme. Et eller andet med "donér en 20'er nu og her" tror jeg der kan være mange der hopper på, mens de ikke lige får sendt penge hvis de først skal ind i netbank og taste kontonummer etc. 

En anden mulighed kunne være at finde andre velgørenhedsorganisationer og se hvad de har gjort. Evt avertere med om nogen vil donere en betalingsløsning. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra København
Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne overtakseret sms beskeder måske være en mulighed. Så skal dine brugere ikke til at finde dankort frem, oprette paypal konto, ind i netbank etc. Det er blot at finde mobilos frem og sende en sms.

Se dette link http://wirelessfactory.dk/da/services/mdonation og prøv ellers at google lidt på overtakseret sms.

 

Mvh.

Christian

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Dec 10
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vist kun mobil selskaberne der rigtig tjener på over takseret sms.

Jeg har selv leget med det for et års tid siden, og der var det kun 25% der røg i min lomme.
Resten gik til mobil selskabet samt leverandøren af systemet.

Fra København
Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ifølge det link har vedhæftet så citalt:"Det tager sekunder og du får som velgørenhedsorganisation hele 94% af det donerede beløb udbetalt."

Jeg kender ikke til siden og her ingen interesser i den. Men det virker da som en fornuftig udbetalings %...

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)