Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

130 i timen - hvad mere?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Feb 10
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Det går godt i butikken og jeg har ansat min første medarbejder... Smile

Vi har aftalt en løn på 130,00 i timen som vi begge er godt tilfredse med.

Men 130,00 kr i timen er jo ikke bare 130,00 i timen vel ?

Hvad skal jeg mere afregne for medarbejderen?

Der er jo feriepenge på 12,5%...

Men er der mere?

Mvh,

Martin.

Brandt Logistics - Skindergade 15 - 1159 København K - Tel: (+45) 7199 0315 - Fax: (+45) 5555 0325 - info@brandt-logistics.net - www.brandt-logistics.net

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, du skal huske der også skal betales pension, SH, barsel osv.. udover ferie penge.

Dertil kommer så forsikringer, sygepenge osv... så 130,- er ikke bare 130,-

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 8 person

Du siger bare 100,- sort.

Fra København
Tilmeldt 3. Aug 10
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Remydk:

Du siger bare 100,- sort.

YesDevil

www.filefish.dk

Find mig på LinkedIn

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er meget nemmere.... der er utroligt meget arbejde og bøvl når man først får ansatte i firmaet....;)

Tilmeldt 10. Feb 11
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Martin

Indledningsvis vil jeg sige, at jeg ikke kan svare præcist på, hvad du skal betale. Der er selvfølgelige nogle lovbestemte forhold, som kan spille ind (feriepenge, sygedagpenge, ATP m.v.), men derud over kan der være mange forhold som er bestemt i den ansættelsesaftale, som du forhåbentligt har lavet med din medarbjedet (der er lovkrav om udarbejdelse af ansættelsesaftale)

 

Den vil være styrende for hvad du skal betale og den evt. tvist der opstår med mindre du er medlem af en arbejdsgiverorganisation eller har skrevet under på en tiltrædelsesoverenskomst.

Du bør måske nu overveje at søge proff. hjælp hos revisor eller bogføringskonsulent der har forstand på ansættelsesretten også ud fra et regnskabsmæssigt synspunkt.

Du vil være velkommen til at kontakte mig, hvis du får brug for hjælp

 

Med venlig hilsen

Kim Schmidt

www.bf-fyn.dk

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Martin

Hvor meget man skal regne med, afhænger dels af, om alle timer er effektive (har medarbejderen f.eks. en betalt pause), hvad er der aftalt omkring evt. pension og hvor meget syg er medarbejderen. Jeg har set nogle, der regner med 35 % ekstra, men umiddelbart vil jeg nok for en sikkerheds skyld regne med 40 %. Udover feriepenge og evt. pension er der også andre sociale omkostninger som ATP, Samlet betaling (tidligere FIB m.m.) og engang imellem kan der også blive de såkaldte øvrige personaleomkostninger som kaffe, rundstykker, julegaver m.m.

En beregning jeg lavede for en kunde forleden, med en medarbejder der dels havde en betalt pause og dels også jævnligt havde en sygedag eller to viste, at han skulle lægge 49,8 % til. Så alt er jo relativt i forhold til de mere konkrete forhold.

mvh
Michael 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Du skal forvente, at den reelle lønudgift kommer til at ligge på ca. 175-200 kr., når du lover den ansatte 130 kr. i timen.

 

Tilmeldt 17. Jan 11
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja der er jo ATP ihvertfald (du betaler dobbelt bidrag af hvad medarbejderen indbetaler) - kan dog nedsættes. Det administrative ligger dog i hvornår de forskellige bidrag og skatter skal indberettes og betales. Du kan få en prof til at gøre det ret billigt, du kan også få det sat op i letløn og så kan du selv styre det.

Lifaco - personlig rådgiver og revisor for selvstændige og iværksættere

Fra helsingborg
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 395
Fra  handyman-kompagniet Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

som en grov grundregel: timeløn plus 40% alt inkl. Surprise

bedste  (forårshilsner) Sören

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)