Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tvangsbunden i partnerskabet og rettigheder når man vil sælge men er ansat

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino's,

Jeg er havnet i den situation at jeg og min partner er blevet godt gammeldags sure på hinanden og er enige om at vi skal "skilles". Men da vores ejeraftale og vedtægter ikke giver anledning til en løsning ved uenighed, er det en noget problematisk situation.

Vi er heldigvis på talefod og går ikke efter at ødelægge noget. Vi ejer 50/50 og er begge direktører og tegner selvskabet i fællesskab.

Min kompagnon siger nu at alene ved med udmelding om at vores uenigheder og konflikter nu er på et niveau hvor vi bør skilles inden vi ødelægger virksomheden, kan han begynde at ansætte folk uden min indblanding, da jeg jo er på vej "væk".

Jeg arbejder fortsat og har skrevet at jeg fortsætter med at levere varen, indtil vi har en afklaring ift. salg eller ny virksomhedsstruktur. Er også åben for ansættelser, så skal vi bare inden han en skriftlig aftale om min udgang/salgspris etc.

 Vi har nogle samarbejdsaftaler men ikke nogen som kan give virksomheden en bod, men selvfølgelig vil der ikke blive tjent penge hvis varen ikke kan leveres og dermed skabe et "tab" eller en mindre indtjening. Er der noget her jeg skal være opmærksom på. Kan han alene ved at jeg sætter denne process igang sandsynliggøre at vi ikke kommer til at tjene de samme penge og dermed sætte gang i ting jeg ikke har indsigelse imod?

Hvilke rettigheder har jeg og hvad skal jeg passe på med etc.

På forhånd tak for de gode råd.

//Den stavnsbundne

 

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Svarene afhænger jo af hvordan bodelingen skal ske. Hvis det forholder sig således at du udtræder uden at medtage kunder m.v. så har virksomheden en værdi baseret bagudrettet på de opnåede økonomiske resultater og fremadrettet på den forventede omsætning hvis virksomheden er i fremdrift.

Så skal der blot strikkes en aftale sammen om hvor meget og hvordan du skal betales for din halvdel.

Med andre ord skal i trække en streg i sandet nu, og evt. få en mægler eller neutral person til at fastsætte værdien af virksomheden pr. 1/3 2011

Så kan din partner disponere efter jeres aftale vedr. personale m.v. -men indtil der foreligger en underskrevet aftale skal du have samme medbestemmelse vedr. den daglige drift som du har haft indtil nu, - da i jo begge hæfter for selskabets forpligtigelser som direktører.

Det kan jo sådan set kun gå for langsomt nu, med af få en aftale i stand :) 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)