Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Får penge ind som er bundet til projekt, hvorledes undgås beskatning

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis virksomheden skal producere, f.eks. dokumentarfilm, og får penge ind, fra en distributør eller fra private investorer, penge som er bundet til at producere filmen for, og som skal returneres hvis ikke filmen rent faktisk går i produktion, hvorledes bærer man sig da ad, med at undgå, at de står som omsætning uden forpligtelsen.

De kan jo komme i December, og så står der måske 2 mio kr, som er bundet til en produktion af en film der skal produceres i foråret året efter. Der fungerer det jo ikke, hvis firmaet skal af med 25% virksomhedsbeskatning af beløbet, for hele beløbet skal jo være bundet til projektet.

Er der mon nogen her der tør have et bud på hvorledes man rent praktisk gør. Kan man kontere det, så det fremgår, at der er en tilsvarende forpligtigelse, så man ikke løber ind i skat af pengene der er bundet til projektet?

venligst John Cookie

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hm - fik sendt inden jeg var helt færdig.

Jeg forestiller mig, at sådanne bidrag, må gives med tilbagebetalingskrav, og frigives del for del, efterhånden som projektet udføres og omkostningerne udløses.

Det må jo så betyde, at der alt andet lig hele tiden er gæld svarende til indtægtet og dermed ingen skat så længde det hele forbruges - og bare skat når en del af tilskuddet er til firmaets egen drift eller egen løn. Lyder korrekt - men er der andre muligheder?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det beløb du modtager er vel et udtryk for en form for forudbetaling. Du bogfører derfor beløbet i balancen som et passiv - f.eks. "Forudbetaling fra kunder". Så påvirker det ikke virksomhedens resultat - og har derfor ingen indvirkning på skatten.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja sådan må det jo være Jesper - tak. I alle fald bliver det jo korrekt skattet så, men forskud er det jo ikke. Man kan sige virksomheden får f.eks 100.000 kr. De 20.000 er til virksomheden selv for arbejdet, de andre 80.000 er virksomheden forpligtet til at bruge på underleverandører til projektet, og må aldrig tage selv. Jeg går også ud fra man må kontere det som gæld/forpligtelse, og dermed kun få den del over driften, som er til virksomheden selv

Andre kommentarer, så lytter jeg naturligvis

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)