Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Påvirker enkeltmandfirma konkurs, sine ApS'er????

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jun 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Har et spørgsmål som jeg ikke kan finde svaret på. 

Hvis man har 2 selskaber (APS) som gør fint med overskud, MEN ejer et firma som desværre aldrig er kommet i et selskab, altså en enkeltmands virksomhed, som ligger til konkurs, og men en gæld til told&skat på små 50.000 kr. Lad os sige enkeltmands firmaet gå ned og hjem. 

Kan det påvirke de 2 andre selskaber? 

det burde det vel ikke, men kun en personligt?

Nogen som kan give mig et klaret svar på dette??

 

På forhånd tak

 

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

PWW:

Har et spørgsmål som jeg ikke kan finde svaret på. 

Hvis man har 2 selskaber (APS) som gør fint med overskud, MEN ejer et firma som desværre aldrig er kommet i et selskab, altså en enkeltmands virksomhed, som ligger til konkurs, og men en gæld til told&skat på små 50.000 kr. Lad os sige enkeltmands firmaet gå ned og hjem. 

Kan det påvirke de 2 andre selskaber? 

det burde det vel ikke, men kun en personligt?

Nogen som kan give mig et klaret svar på dette??

 

På forhånd tak

 

SKAT kan med rette gøre udlæg i dine aktiver, og din(e) ApS er vel et aktiv? Måske du skulle tage lidt penge ud af dine ApS og få din gæld betalt ellers kommer vi andre til det.

 

 

 

Tilmeldt 4. Jun 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad vil det betyde for et selskab at de tager udlæg i aktiverne?? Det vil vel ikke betyde det store medmindre man sælger virksomheden.?

 

Tilmeldt 4. Aug 10
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Både ja og nej. Det kommer an på din økonomiske situation.

 

Når/hvis dit enkeltmands firma går konkurs hæfter du personligt. Dvs. du skal betale de 50.000kr som der skyldes.

Hvis du har en opsparing med 50.000kr i banken(eller noget lignende) Så kan du betale med dem, og så går det ikke ud over dine Aps'er.

Hvis du modsat ingen penge har til at betale med, så vil der blive foretaget udlæg i dine Aps'er, da de jo i teorien også er "penge" som du ejer, og skal betale med hvis du går konkurs.

Du har i en konkurs sag altid selv mulighed for at vælge hvor pengene skal tages fra, hvis du har flere valg muligheder. Så du kan godt vælge at sælge alle dine andre aktiver, hvis det er det der skal til, og beholde Aps'erne.

 

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Lene Skouggard Magle:

Både ja og nej. Det kommer an på din økonomiske situation.

 

Når/hvis dit enkeltmands firma går konkurs hæfter du personligt. Dvs. du skal betale de 50.000kr som der skyldes.

Hvis du har en opsparing med 50.000kr i banken(eller noget lignende) Så kan du betale med dem, og så går det ikke ud over dine Aps'er.

Hvis du modsat ingen penge har til at betale med, så vil der blive foretaget udlæg i dine Aps'er, da de jo i teorien også er "penge" som du ejer, og skal betale med hvis du går konkurs.

Du har i en konkurs sag altid selv mulighed for at vælge hvor pengene skal tages fra, hvis du har flere valg muligheder. Så du kan godt vælge at sælge alle dine andre aktiver, hvis det er det der skal til, og beholde Aps'erne.

 

helt det samme som jeg skrev, hvor er du dog diplomatisk :-)

 

 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

PWW:

Har et spørgsmål som jeg ikke kan finde svaret på. 

Hvis man har 2 selskaber (APS) som gør fint med overskud, MEN ejer et firma som desværre aldrig er kommet i et selskab, altså en enkeltmands virksomhed, som ligger til konkurs, og men en gæld til told&skat på små 50.000 kr. Lad os sige enkeltmands firmaet gå ned og hjem. 

Kan det påvirke de 2 andre selskaber? 

det burde det vel ikke, men kun en personligt?

Nogen som kan give mig et klaret svar på dette??

På forhånd tak

Enkeltmandsfirmaer går ikke konkurs som sådan, det er den juridiske enhed og i tilfælde af at det er en enkeltmandsvirksomhed, så er det indehaveren der erklæres personligt konkurs.

Jeg kan dårligt forestille mig der er nogen der indgiver en erklæring om personlig konkurs til skifteretten for 50.000.

Hvis det forholder sig således at din enkeltmandsvirksomhed lukker ned og Skat har et tilgodehavende,så vil De først kontakte dig for at få pengene på normal vis. Kan du ikke betale så går fordringen til inddrivelse og her skal Du gøre opmærksom på dine aktiver.

Er Du der hvor at Skat har meldt sin ankomst for at gøre udlæg, så kan de med rette gøre udlæg i anparterne eller andre aktiver Du ejer, herunder men ikke begrænset til bankkonto, aktiedepoter eller andet.

 

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 4. Jun 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

OK. 

tak alle sammen, har forstået pointen.

Kan I have en dejlig tirsdag aften:-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)