Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer med Google Penalty

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 227
Fra  Webfaktor Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer,

Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om jeres erfaringer med Google penalties. Jeg blev for 1½ uge siden ramt af en Google penalty på en af mine sider og siden blev placeret bagerst i søgeresultaterne. Siden var med andre ord "sent to hell". Siderne var stadig indekserede ved en "site:..." søgning.

Jeg har lavet en del hjemmesider og har en hel del erfaringer med SEO og dette var første gang nogensinde, jeg er blevet ramt af en penalty. Og jeg havde ikke umiddelbart gjort noget anderledes, end jeg har gjort på mine andre sider. 

I dag er den pågældende penalty blevet hævet igen og siden er igen tilbage på sin sædvanlige plads. Endnu er jeg dog usikker på, hvad der udløste straffen, da jeg ikke har gjort noget anderledes end jeg altid gør. Så vidt jeg kan finde frem til, bliver straffen automatisk hævet efter en uges tid, hvis de fornødne ændringer bliver gennemført, hvilket sikkert er tilfælde i denne situation.

Spørgsmålet er derfor: Hvad er jeres erfaringer med, hvad der kan udløse denne type "sent to hell" penalties? For mange links for hurtigt? For mange links med den samme anker-tekst? Andet? Jeg har ikke gjort brug af blackhat-metoder.

Ændringer jeg har foretaget for at komme tilbage:

1. Fjernet nogle indgående links fra eksempelvis sidebars på et par blogs.

2. Lavet 4-5 nye artikler

3. Ingen ændringer i on-page SEO på eksisterende artikler. Heller ikke landingpage.

 

Mvh.

Bo

Tørklæder - Stort udvalg af lækre tørklæder i kashmir og silke. Masser af kendte danske designer tørklæder.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er mere end almindeligt svært at komme med et bedre bud end dine egne, for der kan være rigtig mange grunde til at en hjemmeside bliver pålagt en straf.

I den sidste tid har jeg set en del sites straffet, uden at kunne finde en egentlig rød tråd - Udover et par sites der havde et internt-link plugin der var gået amok. Det kan meget vel have været en årsag til at de pågældende sites blev ramt - og stadig er det.

Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg tror også du selv har fat i de ting som betyder noget..

Jeg oplever det kun, når folk bare ikke har styr på deres linkbuilding (for mange links for hurtigt, ikke relevante links og lign)..

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)