Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forsikring af bil i eget firma?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jan 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

 

Jeg er igennem de seneste par år blevet røvrendt af op til flere arbejdgivere, hvilket har resulteret i alt for meget ledighed, og løn der ikke bliver udbetalt. Samtidig med dette har jeg IKKE været berettiget til kontanthjælp eller dagpenge mm, og de ca 1000 ansøgninger der er blevet sendt ud har ikke givet bonus.

Alt dette plus andre småting har gjordt at jeg nu har mistet ALT hvad der ligner motivation og tiltro til det danske arbejdsmarked. Så nu har jeg taget en beslutning: Jeg starter selv et firma, og bliver min egen chef. Jeg er derfor godt igang med at læse alt hvad der kan læses om emnet, men dog mangler jeg stadig svar på et par spørgsmål. Det er her jeg har brug for jeres hjælp... ;)

 

1/  I mit firma skal jeg have en bil, højst sandsynligt noget med 4x4 der vejer over 1,5 ton, og med dertilhørende stor motor. Denne bliver nødvendig at have. (skal trække stor trailer). MEN, da jeg kun er fyldt 21 år så koster den type bil sådan ca 9 millioner pr år at forsikre som privat person. Men så er det her jeg tænker, at hvis det er et firma der opretter bilen hos forsikringselskabet, kigger de så på brugerens/brugernes alder?

 

2/ Jeg skal have taget et trailer-kørekort. Men der tænker jeg at det ville være smart at vente til jeg er momsregistreret, for så ville der da være en del at spare, korrekt?

 

Jeg takker på forhånd for hjælpen...

MVH

Peter

Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Forsikringsselskabet vil stadig kigge på føreren af bilen, når de skal vurderer risikoen. Hvis det er et selskab kigger de dermed på ejeren af selskabet. ¨Så du kan desværre ikke snige dig udenom den høje pris. Men hva med en volvo, de trækker også godt selvom det ikke er en 4 x 4. Og så er de billigere i forsikring også.

Du kan godt trække udgiften til trailer kortet inden du er startet, du skriver bare en anden start dato på blanketten, men er ikke helt 100 % inde i det.

Tilmeldt 10. Jan 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Aarh Camilla, det var jo ikke det svar jeg ville høre... ;)

Problemet er at bilen skal være godkendt til at trække minimum 3000 kg på krogen, og det er kun de store 4-hjulstrækkere der må det, desværre....

Men jeg takker for svaret... :)

Tilmeldt 10. Jan 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan ville de i øvrigt regne forsikringen ud, hvis vi fx var 10 mand i firmaet. Og bilen skulle bruges af alle?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Haha, 9 millioner kan sgu nok ikke gøre det.. 

Jeg kiggede på en VW, V6 - kan ikke engang huske hvilken model, og den ville koste sølle 50.000 kr/år at forsikre som privat selvom den var en 6-7 år - som 20 årig postnummer 2800/Kongens Lyngby. 

Men jeg endte så med at finde en Ford, hvor jeg igennem Ford-forsikring kunne få forsikringen til laveste sats igennem mit firma - uden de kiggede på min alder. Jeg købte bilen den 11 maj 2010, og fik kortet 10 dage efter - så de havde virkeligt de ringeste muligheder for at bedømme det, men jeg opgav heller aldrig mit personnummer/fødselsdag - kun CVR-nummer

Men! Man skal virkeligt undersøge alt! Lige pt betaler jeg vidst under 7 tkr. om året for en 1,6 diesel 109 HK manuel gear. Men fik også et tilbud på en Toyota Aygo den helt lille, som jeg skulle betale 21 tkr. / år. selvom det var erhverv! 

Prøv at misbruge min gode ven Mads Laursen hos Ebbe Elmer Biler i KBH, det var ham der fandt frem til den forsikring for mig :) 

Telefon: 20 11 34 34
Email: ml@ebbe-elmer.dk

 

Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

De ville se på dig :-) især når du er nystartet. Der findes forsikringsselskaber som ikke kigger på alder osv. men det er igennem branche foreninger du finder disse.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter!:

Hvordan ville de i øvrigt regne forsikringen ud, hvis vi fx var 10 mand i firmaet. Og bilen skulle bruges af alle?

Som jeg skrev i mit forrige indlæg, går din opgave simplethen ud på at finde en kombination af forsikring og bil, der ikke er afhængig af din alder. Kunne i nogle tilfælde måske være leasing eller lign. 

Du skal bare ud og ringe til mange forhandlere, og få dem til at regne på hvad det vil koste :) 

Tilmeldt 10. Jan 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm det tegner ikke godt så... :(

For det kan tælles på een hånd hvor mange modeller der opfylder alle mine krav, og samtidig kan skaffes for under 50.000 kr... Men jeg vil da prøve at finde en løsning på problemet... For det kan ikke passe at min drøm skal gå i vasken, bare fordi at de danske forsikrings-selskaber er så forbandet grådige...

 

Men jeg takker for jeres tid, og hjælp... ;)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter!:

For det kan tælles på een hånd hvor mange modeller der opfylder alle mine krav, og samtidig kan skaffes for under 50.000 kr... Men jeg vil da prøve at finde en løsning på problemet... For det kan ikke passe at min drøm skal gå i vasken, bare fordi at de danske forsikrings-selskaber er så forbandet grådige...

De er ikke mere grådige, end at de sagtens kan omgåes.. 

Du skal tænke dit erhverv godt igennem - ved ikke hvordan din økonomiske situation er - men jeg overvejede den gang, at købe en 6-7 år gammel bil til 60-70.000 kr.. Men i min situation var der store penge at spare ved at ringe til banken, og spørge hvad det koster fx at låne 2-300.000 kr. og så når man noget længere. Banken har så sikkert også nogle krav, i mit tilfælde skulle den være ny, men tror det var fordi jeg pressede dem på at jeg syntes rentesatsen var for høj, selvom jeg så kun fik den presset 0,5%, så fik jeg så det krav at den skulle være ny. 

Men igen, undersøg hvad din økonomiske situation kan bære, spørg din bank - før du spørg dem får du et par forhandlere til at lave et par tilbud på finansiering igennem deres foretrukne samarbejdspartner - som du medsender til din bank og spørg om de kan gøre det bedre :) Virkede i min situation :) Jeg havde som godt 20 årig på daværende tidspunkt været kunde i Nordea i cirka 6 år. 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)