Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

5 ords keyword sætning i domæne

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:
Men uanset dette har det i mange år været den almindelige antagelse, at for bange bindestreger skader - ikke mindst i forhold til, at få folk til naturligt at linke til domænet. Jo mere kompliceret domænet er at kommunikere, jo færre linker af sig selv (uden at lave fejl).
Enig ;)

kendte ikke til yahoo offentliggørelsen, men uanset hvad så er vi enige i at det ikke er godt for SEO, bare set ud fra to forskellige udgangspunkter.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg benytter lidt den tommelfingerregel at domænet skal bestå af noget som en normal bruger kunne finde på at taste ind efterfølgende. Med 4 bindestrege i domænet, sender du et uheldigt signal - efter min mening. Det er selvfølgelig kombineret med andre parameter, men summeret op, så tror jeg du stiller dig dårligere med sådan et domæne (på lang sigt).

 

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Det er snart mange år siden, at Yahoo offentliggjorde en undersøgelse der vise en påfaldende sammenhæng mellem antallet af bindestreger og den objektive/redaktionelle kvalitet af sitet - således, at jo flere bindestreger der var i domænet, jo ringere var kvaliteten.

Google har med garanti samme viden, uanset at de ikke har offentliggjort den på samme måde som Yahoo.

Alene af denne grund er det logisk at antage, at flere for manbe bindestreger skader. Søgemaskinerne ignorerer normalt ikke klare signaler.

Men uanset dette har det i mange år været den almindelige antagelse, at for bange bindestreger skader - ikke mindst i forhold til, at få folk til naturligt at linke til domænet. Jo mere kompliceret domænet er at kommunikere, jo færre linker af sig selv (uden at lave fejl).

Hvis vi siger at jeg har en butik i Viborg der sælger franskbrød, vil det så være bedst at tage et intetsigende domæne alá VIFRAN eller lign. eller ville viborg-franskbroed.dk være bedst?

Vi antager at begge domæner er købt, og den korte lige meget hvad skal bruges til henvisninger face2face

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark MK:
Hvis vi siger at jeg har en butik i Viborg der sælger franskbrød, vil det så være bedst at tage et intetsigende domæne alá VIFRAN eller lign. eller ville viborg-franskbroed.dk være bedst?

Det var nogenlunde det samme Martin Thorborg spurgte mig om, da han skulle navngive Amino.dk - han overvejede også domæner i stil med dansk-ivaerksaetter-forum.dk eller ivaerksaetter-selvstaendig-virksomhed-debat.dk

Dengang som nu vil jeg sige, at det korte, letgenkendelige domæne, altid er bedre, end de lange - uanset, at de mptte indeholde et par relevante keywords.

Og hvis du nu ser på SEO resultaterne her på Amino.dk synes du så ikke det er gået OK? :)

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Mark MK:
Hvis vi siger at jeg har en butik i Viborg der sælger franskbrød, vil det så være bedst at tage et intetsigende domæne alá VIFRAN eller lign. eller ville viborg-franskbroed.dk være bedst?

Det var nogenlunde det samme Martin Thorborg spurgte mig om, da han skulle navngive Amino.dk - han overvejede også domæner i stil med dansk-ivaerksaetter-forum.dk eller ivaerksaetter-selvstaendig-virksomhed-debat.dk

Dengang som nu vil jeg sige, at det korte, letgenkendelige domæne, altid er bedre, end de lange - uanset, at de mptte indeholde et par relevante keywords.

Vi benytter pt den jeg skrev med viborg-franskbroed som hovededomæne hvor VIFRANS 301-redirecter til viborg-franskbroed (Domænerne er opfundne, men passer ind i vores)

Men jeg overvejer nemlig kun at bruge VIFRANS fordi jeg kunne forestille mig at nogle folk bliver forvirret over at besøge VIFRANS og så havne på et domæne der hedder viborg-franskbroed selvom der ikke er tvivl om at det er samme firma

Mikkel deMib Svendsen:

Og hvis du nu ser på SEO resultaterne her på Amino.dk synes du så ikke det er gået OK? :)

Absolut

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)