Hej Mikkel Mener du at det samme gælder det samme for de sidste 5 procent? Eller er det enten eller. Og hvordan kan man undgå at købe katten i sækken når man køber SEO? og er der ikke en større risiko forbundet med at betale en for noget SEO, da personen har et større ansvar og derved kan komme til at ødelægge ens placeringer i forhold til en Google Adwords/Facebook mand/kvinde. De bedste hilsner Freelancerbasen |
Freelancerbasen:Mener du at det samme gælder det samme for de sidste 5 procent? Eller er det enten eller.
Der findes nogle typer af virksomheder og websites for hvem enten organisk optimering eller søgeordsannoncer ikke fungerer.
Et eksempel på et site, som p.t. ikke kan tjene penge med søgeordsannoner er Min Mave, som Birgit her fra Amino driver - og jeg hjælper lidt til med. Indtjeningen pr. bruger er for lille på et community site, til at den type annoncering kan betalke sig hjem.
Omvendt findes der virksomheder, der opererer i markeder, hvor det er SÅ svært at trænge igennem organisk, at de bliver nødt til at fokusere alene på søgeordsannoncer - i hvert fald det første lange stykke tid.
Jeg har også oplevet nogle softwarevirksomheder i meget konkurrenceprægede markeder, som simpelt hen ikke kunne tjene penge via søgeordsannoncer - selvom vi forsøgtigt det bedste vi kunne, og som derfor til sidste valgt helt at fokusere på organisk SEO, hvilket så i øvrigt endte med at give virkelig godt.
Men for de fleste er en kombination bedst. Spørgsmålet er mere hvor vægten skal ligge. For nogle kan det bedst betale sig at bruge 70-80& eller mere på søgeordsannoncer. For mange andre kan det bedre betale sig at bruge 50-70% på søgeordsannoncer - eller mindre, og resten på SEO. Det er umuligt at sætte et fast tal op der passer til alle. Så enkel er verden ikke :)