Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO/adwords på nyt domæne med redirect?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Oct 10
Indlæg ialt: 45
Fra  TR - Tømrer/Snedker Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har et spørgsmål vedr. en 301 redirect på et domæne jeg overvejer at tilkøbe.

Sagen kort:

Jeg er i dag ved at få "skrevet" en ny hjemmeside til mit firmas hjemmeside(tr-tømrer.dk). I den forbindelse har jeg læst mig til, at der kan være problemer med at lave en seriøs SEO på et domænenavn med de fremragende danske tegn: æ,ø,å. Er det noget man herinde kan bekræfte, kan give problemer, eller er det kun noget man oplever problemer med i den del af seo-arbejdet der udgør "de sidste" 5-8%. Jeg mener, vil man opleve problemer, problemer og atter problemer, bare fordi man har et ø i sit domæne, eller kan man sagtens bruge det, men der er nogle begrænsninger, som alligevel kun vedkommer internationalt brug/søgning?

Jeg kan jo sige med sikkerhed, at de ting jeg har sat op på en adwords-kampagne, ikke tager sig særlig godt ud, i og med, at man skal have en vist url med i sin annonce. Og når den ser sådan her ud:(xn--tr-tmrer-84a.dk)  er det ikke lige frem noget der ser specielt spiseligt ud. Er det den slags problemer man også for i forbindelse med SEO?

Jeg vil jo gerne beholde dette domæne, da det jo ligesom er en del af mit firmas navn.

Mit sidste spørsmål er så:

Hvis jeg køber et nyt domæne (f.eks: heltnytdomænetilmitfirma.dk), kan jeg så lave en redirect på det, til min www.tr-tømrer.dk side, og samtidig på det nye domæne lave adwords kampagner, som så også bliver "viderestillet" til det oprindelige. Eller skal der være et faktisk indhold på den visuelle url der er i annonceteksten.

Jeg går ud fra, at jeg kan have mit seo-arbejde på den oprindelige side, og at jeg ikke behøver foretage mig noget mht. det nye domæne.

Derudover, skal indkomne forslag til valg af et nyt domænenavn, være yderst velkomne!

 

MVH Thomas Rabech

Tømrer/snedker virksomhed der deltager i dit byggeri

TR - Tømrer/Snedker

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

køb tr-tømrer.dk og redirect det til tr-toemrer.dk. Der skal ikke være indhold på tr-tømrer domænet. Lav kun SEO arbejde på tr-toemrer.dk.

Thomas Rabech:

...Er det noget man herinde kan bekræfte, kan give problemer, eller er det kun noget man oplever problemer med i den del af seo-arbejdet der udgør "de sidste" 5-8%. Jeg mener, vil man opleve problemer, problemer og atter problemer, bare fordi man har et ø i sit domæne, eller kan man sagtens bruge det, men der er nogle begrænsninger, som alligevel kun vedkommer internationalt brug/søgning?

Jeg kan jo sige med sikkerhed, at de ting jeg har sat op på en adwords-kampagne, ikke tager sig særlig godt ud, i og med, at man skal have en vist url med i sin annonce. Og når den ser sådan her ud:(xn--tr-tmrer-84a.dk)  er det ikke lige frem noget der ser specielt spiseligt ud. Er det den slags problemer man også for i forbindelse med SEO?

Problemerne med AdWordskampagnen er blot ét ud af mange. Hvor mange problemer det vil skabe, kan man ikke rigtigt sætte procenter eller tal på, da dette i høj grad afhænger hvad du vil med din side (hvilke funktioner du skal bruge, hvilke besøgende du får osv.) 

Læs: her og evt. her  

/JG

Tilmeldt 4. Oct 10
Indlæg ialt: 45
Fra  TR - Tømrer/Snedker Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Jesper, for svar...

Og ikke mindst links. Så har man lært lidt igenCool

Thomas

Tømrer/snedker virksomhed der deltager i dit byggeri

TR - Tømrer/Snedker

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)